|
|
|
|---|---|
| Tja..jag har en livlig 520i e28-83a...skulle kolla motor nr o få fram om det sitter nån större motor i....men nummret jag ser är 21? nån som vet? | |
|
Har nu kommit fram till att motorn är från e21 och hittat motornummret men vet ej hur jag ska kunna få fram nån info om den....bmw kunde tydligen inte hjälpa mig... nån som vet vart man kan vända sig? nr: 23 6E W22813686 står 23 för 2.3??? |
|
|
Är inte riktigt säker men nantagligen står 23 för 2,3 och 6E för sexcylindrig med insprutning. Tror att volymen står med stora konvexa siffror nånstans på sidan av blocket också. |
|
| Tillverkad Week 22 -81 kanske... | |
|
oki...har tänkt lite idom banorna också men 81a är det nog inte iaf....har juh nya sprutet som kom 84..........står dessutom 84,a på insuget.... får prova bmw igen.. kan juh bero på vem som sitter bakom telefonen där för att få hjälp |
|
|
Det är inte ett k-jet block med 520:s topp? Eller annan lite nyare topp? Men som sagt 2,3 ska det iaf. stå stort någonstans, har absolut för mig det. Insug tillverkat -84 kan väl inte komma från en E21:a? |
|
| Kanske är 2.0/2.3 det står iofs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.