|
|
|
|---|---|
| håller på med min 325ix e30 ska lyfta ut motorn på den men de verkar va jävligt omständigt har skruvat lått växellådan, generatorn, och servopumpen,kylare slangar mm och de borde ju räcka tycker man men nej sumpen tar i... e de värkligen så jävligt att man måste lossa på framvagnen???? | |
| ingen som vet????? | |
|
Jag antar att du vet att framhjulsdriften sitter bultad i oljetråget? Har dock inte själv lyft motron i min iX, trots att jag haft den ett tag. Tror att det går att lossa tråget, och lyfta resten av motorn. Annars är det väl inte värre än att lossa drivaxlarna. Eller du kanske menar att du gjort det, och att tråget tar i frontbalken i motorutrymmet när du lyfter? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
precis har plockat bort dom funkar ändå inte testa ta av kardanen till bak axlen också men de gick inte verkar som man måste plocka bort växellådan för de vet de låter helt sjukt men de värkar inte gå på nått annat sätt och växel lådan får jag inte av heller för jag inte får ut motorn eller av kardanen till bak axlen ingen som har nån verkstadshandbok eller vet var man kan hitta de på internet |
|
| är de ingen som har lyft ut motorn på en ix??? som kan komma med lite tips???? | |
|
Delar motorn från växellådan, ta bort mellanaxelns till främre diffen och även drivaxlarna till framhjulen! Samt naturligvis övriga saker som kylare, koppla bort servopumpen, ta med hela elhärvan till motorn det är enklast! Låt växellådan sitta kvar i bilen, eventuellt måste du lossa framvagnsbalken eftersom trågets sump ligger bakom balken! Men sen ska motorn gå att lyfta ur bilen! Alternativet är o släppa ner hela paketet Motor med växellåda o fördelningslåda inkl framvagnsbalk o lyfta karossen, har gjort så på några 325IX jag demonterat för skrot, så det går också om man har utrustning att lyfta karossen högt (billyft!) ///Magnus |
|
| ok de va de jag ville veta att man va tvungen att skruva loss framvagnen för att få ut den trodde att de fanns nått lättare sätt jaja får man väll göra de tack för svaret | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.