AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.175

528i Touring klarar INTE älgtestet!

Sida 3 av 3
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
:O det trodde jag inte om auktoriserade bilhandlare:S men men skenet kan bedra.

MVH//Anton

BMW - Die Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
Att köra BMW utan servicebok är som att dricka avslagen champagne; det viktigaste är förlorat och går inte att återfå.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Lite mer nyanserat om jag får be. Ett exempel: Min 540 har rullat strax över 14000 och jag funderar allvarligt på att sluta serva den på märkesverkstad. Dyra stämplar för lite oljebyten. Kan göras själv eller till annat pris (utan stämplar) - utan att det för den skull blir sämre. Det kan till och med vara tvärtom! Problemet blir givetvis den dagen jag skall sälja bilen, men någonstans tycker jag att serviceboken tappar sitt egentliga värde. Skicket och relationen med säljaren måste också få säga sitt. Några saker att tänka på bara.
Mixtus,

Jag syftar självklart inte enbart på märkesstämplar från aukt. verkstäder. Bara den servas enligt rekommendationer och detta styrks genom s-boken i form av stämplar/kvitton osv. så är det hipp hopp :)

Men en 540 -98 utan någon som helst servicedokumentation skulle jag ALDRIG köpa...

MVh,
E38B12
stefannorr
Precis som E38B12 skriver..de här handlar ju inte om bilen servats utan om falska serviceböcker som har fixats för att dölja bilens egenteliga mätarställning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.