AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.179

528i Touring klarar INTE älgtestet!

Sida 2 av 3
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Eller denna. Fin som snö men kan vara lite lurig på milen.

Länk

MVH//Anton

BMW - Die Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
gr
407
grizzli
Stefannorr: Och hur vet du att den är skruvad då? Svara på det så ska jag med nöje lägga ner det projektet omdelbart.

MVH//Anton

Länk
gr
407
grizzli
hehe....en till ;)

Länk

MVH//Anton

Länk
stefannorr
Hur ja vet att den är skruvad?..ja om man har en bil me ett chassinummemmer o en servicebok(fullservad) me annat chassinummer va tror du själv då?...
stefannorr
Dessutom kan man inte bedöma bilar av att se en bild eller annons på bilen,man måste se den visuellt me egna ögon är sen bilen skruvad o man tycker de är oki..så köp den men klaga inte sen.
gr
407
grizzli
Jag säger inte att den är skruvad men du har ju inte sett den själv så...

MVH//Anton

Länk
stefannorr
Nej jag har inte sett den..men en ÄRLIG bil har en servicebok med samma chassinummer som bilen och inte en annans bils chassinummer...hardu läst dom inlägg som finns om bilen inklusive dagboken?...har du sett bilderna hur motorn ser ut m.m?
gr
407
grizzli
japp det har jag men du har nog rätt vill inte bli ovänner här :P

MVH//Anton

Länk
Grizzli: Be din pappa att ta en titt på importguiden på denna site. Du verkar själv mer än lovligt naiv men det får (ska) man vara när man är 13 bast. Lycka till med bilinköpet och för din egen och pappas skull låt inte honom övertalas av dig om hur man kontrollerar bilar. :-)
stefannorr
Håller med ml99...Du är ung o har tiden framför dig,här blir ingen osams,du får ju ta tipsen eller rata dom de är ju upp till dig själv.ja har varit ung o grön själv o råkat ut för de ena o andra när man va yngre med sprayburk i bilens bagagelucka o färg som inte hunnit torka..men man lär sig....numer är full dok o service min krav från min sida,men som sagt all har ju ett fritt val....
gr
407
grizzli
hehe...Han tänker inte köpa bilen men som sagt kan inte säga något eftersom vi inte har sett bilen. Men nu med lite eftertanke så låter det väldigt dumt att köpa en bil med förfalskad servicebok.

MVH//Anton

Länk
gr
407
grizzli
Kolla på den här:Länk den är fin men vad tror ni låter den vettig?

MVH//Anton

Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
grizzli:
Länk

Den bilen har nog inte gått så lite.... Det är lite föör bra liksom. En 98:a är trots allt inne på sitt 7:e år och att en sådan vagn gått under 1000 mil om året känns ytterst märkligt.
Vad har man bilen till då? Tja, lite sommarkörning, avställd över vintern. Men då har man en M-bil, en cab eller liknande.

Den är dessutom väldigt nersutten i stolen för under 6000 mil.
Lätt det dubbla enl. mig på den.

Mvh
Patrik - skeptisk tills motsatsen bevisats ;)

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
.. det skall dock påpekas (o läggas till mitt utlåtande ovan) att annonsen känns seriöst utformad.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Den ser fin ut på bilderna men det säger ingenting, För mig går inte milen ihop med priset, Jag skulle kolla historiken både en och två gånger extra på en den bilen. En tanke att ha med sig när man letar är att man oftast får vad man betalar för. Finns nog väldigt få om ens någon som säljer bilar under marknadspris för att vara snäll...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Blir alltid väldigt misstänksam när man endast hänvisar till anonyma mobilnummer. Vad har han att dölja tänker jag åtminstånde.
gr
407
grizzli
Jag tycker det är väldigt lite mil med tanke på bilens ålder. Men om den stämmer är det väldigt billigt ;).

MVH//Anton

Länk
stefannorr
Numer går de ju att skaffa intyg hit o dit...visst milen kan stämma..finns enkla knep o kolla om man VILL o IDS..ring upp tidigare ägare i Tyskland..kolla briefet...verifiera mätarställningen med den verkstad som läst av att milen stämmer...ring upp eller kolla att stämplarna som finns i serviceboken verkligen går till ett existerande föratag .m m.m....så lätt om man inte vill bli BLÅÅÅÅST : )
gr
407
grizzli
hehe...du verkar rätt haj på import och sådana saker ;)

MVH//Anton

Länk
stefannorr
Är inte ett dugg haj på o importera bilar från Tyskland,dock insåg ja värdet av BMW Power forumet och importguiden i tid..höll själv på att köpa en importerad BMW 325-93 tror ja de va från Tyskland där han som skulle sälja den (bilaffär i Halmstad) kunde möta mig på halva vägen,fixa nya däck m.m ...men serviceboken hade försvunnit via nån mellanhand..hur mindes han inte...bilen såg grymt läcker ut..redan då innan tips så talade ja me tidigare ägaren o han va nöjd däremot sket han hur långt bilen hade gått eller om den va servad ,för de va en baggis o han böt bil titt som tätt...så ja beslöt att inte köpa den..
PS..känd bilhandlare i Halmstad...som lovade fullt men höll tunnt..tyvärr..auktoriserad dessutom...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.