|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bmw entusiaster. Jag har precis blivit lycklig ägare till min drömbil en 540iam -02. Har läst på forumet om trimmning m.m. till denna modell men några frågor kvarstår dock. Jag är egentligen inte så beroende av att få fler hästar i bilen, 286 hk räcker alldeles utmärkt. Det jag är nyfiken på är bensinförbrukningen. Självklart får man inte vara rädd för att besöka bensinstationen lite oftare, men finns det nån med erfarenheter av lägre bensinförbrukning efter seriell programmering? Självklart vill man inte riskera bilens hälsa med något "tokchip" som ställer till det ej heller sportluftfilter som släpper in en massa skräp. Alla synpunkter men helst erfarenheter är varmt välkommna. Vh/Kermit. | |
|
Jag har chippat min bil hos "Qvarnis" på ITFUN, det skulle ge ca 10% effektökn. Att bilen blev 10% piggare märker bara jag själv (beror nog på bilens originaleffekt förstås), men den drar garanterat mindre nu vid "snäll" landsvägskörning i alla fall. Man märker lägre förbrukning vid oförändrat körsätt även i stadskörning, men min "stadskörning" är allt annat utom konstant och oförändrad...:) Det var definitivt värt pengarna, han har helt OK priser oxå, det ska inte kosta lika mkt att chippa en sugis som en turbobil, tycker jag. En annan sak är att du får mest ut utav en chippat bil om du tankar 98-bensin, jag tycker att bilen drar mindre på 98 oxå, så jag tankar gärna så högoktanigt som möjligt, det lönar sig för mig i alla fall. BMW 4EVER! __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.