|
|
|
|---|---|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
hej, jag har en bmw 325i års 90 .... jag vil sätta på ett sport luftfilter men hur sätter man på det , det sitter ju ingen rund kopling på luftmätaren.. MVH/Juhani BMW är best.... |
|
tjena Juhani! på det flesta ställen däör dem säljer sportluffilter så finns det oxå adapterplattor att köpa! satsa ¨på en sån! ciao |
|
tackar tackar tobbe heheheh MVH/Juhani BMW är best.... |
| www.hova.com har plattor till E30 | |
jag tackar så mycke jag köpte en platta i dag så den kommer vel snart så skall ni få höra hur bra den går hehehe........ MVH/Juhani BMW är best.... |
|
Man sätter inte på ett sportluftfilter. Det finns ingen anledning att slösa bort pengar på vedbodsprodukter. BMW:s motorkonstruktörer är sannolikt bäst i världen på att få ut användbar effekt ur motorer. BMW samarbetar med världens bästa filterfabriker. Det är obegripligt att många inbillar sig att någon annan med mycket mindre resurser lätt tillverkar ett luftfilter som ger extra hästkrafter. När jag på 70-talet sålde och servade Suzuki motorcyklar var det ett jävla tjat om KN luftfilter som skulle ge högre effekt. Vi testade. Jag optimerade ett antal KN-försedda cyklar åren 1972-1978. Ägarna ville så gärna tro att deras cyklar gick som fan. I samtliga jämförelser gick standardcyklarna lika bra eller bättre. Då blev jag övertygad om att Suzuki och Honda visste ganska mycket om luftfilter. Jag tror att BMW vet mycket mer idag. Varför inte köpa en bil med 10-20 hästkrafter mer från början? Då vet man att det är äkta hästkrafter. MVH |
|
|
Man sätter inte på ett sportluftfilter. Det finns ingen anledning att slösa bort pengar på vedbodsprodukter. BMW:s motorkonstruktörer är sannolikt bäst i världen på att få ut användbar effekt ur motorer. BMW samarbetar med världens bästa filterfabriker. Det är obegripligt att många inbillar sig att någon annan med mycket mindre resurser lätt tillverkar ett luftfilter som ger extra hästkrafter. När jag på 70-talet sålde och servade Suzuki motorcyklar var det ett jävla tjat om KN luftfilter som skulle ge högre effekt. Vi testade. Jag optimerade ett antal KN-försedda cyklar åren 1972-1978. Ägarna ville så gärna tro att deras cyklar gick som fan. I samtliga jämförelser gick standardcyklarna lika bra eller bättre. Då blev jag övertygad om att Suzuki och Honda visste ganska mycket om luftfilter. Jag tror att BMW vet mycket mer idag. Varför inte köpa en bil med 10-20 hästkrafter mer från början? Då vet man att det är äkta hästkrafter. MVH |
|
| Sportluftfilter ger enligt min mening inga extra hk. Men det låter bra mycket trevligare vid gaspådrag! Själv köpte jag ett green cotton filter till min BMW 325 och jag anser att det var värt varenda öre. | |
Lars Jakobsson |
Får instämma med Drewl, väl investerade pengar... Min älskling: Länk |
hmm ja men nu har jag köpt ett så får vel se hur det går men tack för hjälpen..... MVH/Juhani BMW är best.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.