|
|
|
|---|---|
|
Ja helt plötsligt igår efter lite omild behandling så slutade motorn gå på alla cylindrar. Gissar att den går på 4-5 beroende på varvtal. Idag bytte jag alla stift (det behövdes i alla fall) samt kolla gnista på alla kablar. Detta verkar helt okej. Nu börjar bli orolig att det är något dyrare som get med sig. Nån som har något tips på vad felet kan vara och vad jag gör åt det. När jag hade kollat tändningen och det verkade ok så tog mitt kunnade slut. Ev. var motorn lite kall när den fick varva ut. Jätte tacksam för svar då jag är beroende av bilen. VSB R-T | |
svintoleffe |
Skulle jag vara dig, skulle jag ta ett komptest på alla cylindrarna, då ser du även om du har pajat toppen, elelr om packningen har gott. Iannat fall kan det vara spridare har pajat. Har du gnista påalla stift.? Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Ja det är gnista på alla stift. Ja komptest skulle kanske vara bra men de toppar jag har varit med om att paja har inte resulterat i att den inte går på alla cylindrar. Bara olja/vatten blandning samt konstigt rykande. Hur kollar jag spridare? Tack för hjälpen VSB R-T |
|
|
Har du varir av med ventilkåpan? Kan mycket väl ligga en eller flera trasiga vipparmar där.... ///Robban |
|
|
Usch ja den låter ibland lite extra otäckt. Fan. Ja verkar inte som någon har en enkel lösning. Blir väl att ta ut den till nått garage och leta fel på alvar. VSB R-T |
|
|
Ta av ventilkåpan tar ju bara ett par minuter......hade en 325:a som jag dödade en vipparm på och jag bytte nästan hela motorn med polarens 325:a innan jag löft av ventilkåpan och konstaterade felet. Är inget större arbete att byta en "vippa" om det nu skulle vara så. ///Robban |
|
|
Jo det var en vippa. Avgas vippan på andra cylindern framifrån. Det är väl lite knepig att byta? Startar en ny tråd med fråga om hur jag byter. Tack för hjälpen. VSB R-T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.