|
|
|
|---|---|
|
Vad i ** ska ja göra nu? min kamkedja gick av på motorvägen.. ja rullade bilen till verkstad i ödeshög o mekanikern sa att den va av, så nu står den där, o ja bor 20 mil ifrån.. nån? | |
TobbeBMW |
Har du nån försäkring (lånebil ellr så) som täcker det så kommer du ju hem iaf, beträffande bilen så måste du nog tyvärr byta motorn, det blir billigast. Hoppas det löser sig. |
|
Vad är det för bil vi pratar om? Mvh Janne. |
|
|
Varför jag undrade?>>>Tvivlar bara på om det verkligen är en vagn försedd med kedja som "kamkedjan gått av på",visst,det kan det hända,men det som är vanligare är att kamremmen går av/kuggar över på då kamremsdrivna motorer. Mvh Janne. |
|
| Det är en 320i -93. o min försäkring täckte inte hyrbil, så bärga hem den 20 mil fick bli svaret...hum | |
|
Ok....Trist är bara förnamnet. Nåja,hur långt hade din bil rullat när detta hände? Mvh Janne. |
|
|
Låter ju inte helt otroligt att kedjan går av på en 93, polaren smällde sin på hans 540-93, den låg snyggt upprullad under ventilkåpan när man skruvade av oljepåfyllningslocket :) Beroende på hur många ventiler som är krokiga, om det är någon kolv som är traisg elelr om det har slagits loss delar från topp/kåpa så kan det vara billigare att köpa en annan morot. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.