|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har AC i min bil och i instruktionsboken står det att man ska ställa fläktvredet i läge "klockan 12" så sköts temperaturen med automatik. I detta läge händer inget, vad är fel? // Ulf | |
|
Är du helt säker på att INGET händer? Känn efter så ska du se att det kommer lite luft ur munnstyckena, det räcker oftast för att hålla den temp du vill ha i bilen. *BAWORAK* |
|
|
Jag brukar ha min fläkt på läge 1 dvs ca kl 13, det fungerar precis lika bra och man får lite mera blås. Om inget händer i läge 12 så är det något som är fel. Det ska blåsa lite då också. /Per |
|
|
Ok, jag ska undersöka om det kanske kommer lite luft i alla fall i detta läge. Återkommer i kväll om detta. Tycker dock att det är dålig fart på luften ur munstyckena då man kör på fläktlägena 1-4. Skillnad blir det ju, men det känns som att det är lite luft som kommer fram. Är det månne ett tätt mikrofiltret som rår för det? |
|
|
Inte är det mycket luft som kommer i sådana fall. Jag tror faktiskt att det INTE kommer nåt. Hur ska autoläget fungera? Fungerar det bara då ACn körs eller ska det fungera även på vintern? // Ulf |
|
|
Märker du ngn skillnad på 1-3? *BAWORAK* |
|
|
Jajjamensan! Kupéfläkten fungerar klanderfritt på respektive läge 1-3. Då kupéfläkten styrs i autoläget, kan den då gå långsammare än läge 1, eller styrs den via de fasta lägena 1-3? / Ulf |
|
|
Det finnes inget autoläge på fläkten i E34. Det stär väl i instruktionsboken att EFTER läge kl 12 styrs temperaturen automatiskt? AC:n stängs automatiskt av när man minskar fläkthastigheten, detta för att förhindra isbildning i evoaporatorn. Det är bra att byta mikrofilter om du inte vet när det gjordes, för mig blev det en markant förbättring av flödet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej och ursäkta mig! Fläkten surrar faktiskt i läge "klockan 12", ungefär lika mycket som i läge 1. Dessutom knäpper det lite innanför instrumentpanelen (antar att det är någon spjällmotor som rör sig). Dock är inte flödet tillräckligt då rutorna immar för i detta "klockan 12" läge, men det kanske blir bra om man byter mikrofiltret... // Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.