|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har Cerwin Vega fram system med 5.25" och diskanter samt en Cerwin Vega 12" v-max bas i bilen. bytte till en bmw för ett tag sen, kopplade in och det börja hända mysko saker, framsystemet låter som det är totalt sönder spelat fast det inte är det och basen spelas inte, den bara slår med ett burkigt ljud, kan det vara fel på cd:n som skickar ut fel signaler eller dylikt? bytte bil även förra veckan och det är fortfarande samma problem även om jag satt i helt nytt system med lågnivå och strömkablar och jord. mvh henrik | |
|
Har du framsystemet kopplat på slutsteg också eller? Tycker det låter som att du har taskig lågnivå-signal ut från stereon, kanske bränd signaldel rent utav? testa med en annan stereo! |
|
| tänkte prova oxxå med annan stereo, nej jag har fram systemet kopplat till stereons förstärkare och basen på eget slutsteg. | |
| det kan inte vara så att jag bara har diskanterna på delnings filtret och 5.25:erna direkt till stereon, ska prova o dra kabel rakt över till 5.25:erna från delnings filtret och se vad det blir sen. om signalerna med mera blir rätt.. | |
|
Sitter det inte en massa orginalfilter mm i en 520?? Den andra bilen Du testade i, var det en likadan?? Kör Du på orginalkablaget? Prova att koppla framsystemet direkt på stereon (förbi alla ev filter). En del BMW's har ju haft aktiva delningsfilter och högtalare på 3(!!?!) ohm, vet dock ej om det gäller Din modell. Hur är basen kopplad?? Står inget om slutsteg, men jag antar att Du har ett. Klarar Ditt slutsteg högnivå?? Ganska ovanligt och mig veterligen det enda som orginalstereon skickar ut. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
jag har inga delnings filter i min bmw det är raka kablar till mitt fram systems kit där jag har cerwin delnings filter för mina cerwin högtalare. det kan ju vara att diskantera tex får fel signal för att jag ej har 5.25" inkopplade på delnings filtret där de egentligen ska sitta, enbart diskanterna inkopplade till delnings filtret. dock satt det orginal diskanter och 4" högtalare fram och jag har kopplat delnings filtret på kabeln som gick till 4" orginal. så diskanten får signal genom den och inte diskant kabeln som jag koppla bort. |
|
|
Om jag har fattat det rätt så har Du kopplat Ditt delningfilter på kabeln för orginal 4" och på Ditt delningsfilter bara monterat diskanter? Jag misstänker att det finns ett filter av något slag (Bandpass eller Highpass) på orginalkabeln till 4", så Du spelar i så fall diskanterna på en kabel som bara skickar ut signaler i mellanregistret och Ditt delningfilter tar bort dessa. Torde låta så hel kasst som Du beskriver. Hur spelar Du mellanregistret?? Om 5,25"arna inte är inkopplade!? Är det en BMW orginal stereo? Hur går det med basen? Fick inte många svar på mitt förra inlägg. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| det låter vettigt det du skrev, jag har en JVC KDR600 nått, minns inte riktigt hehe, har 5.25:erna i hatthyllan bak, satt dit dom provosoriskt. de är alla dragna från stereon bara att diskanterna som jag satt fram där de ska sitta sitter med cerwin delnings filter på 4" kabeln. | |
|
Prova att dra om kablaget, eller börja med att prova att jacka in dem på orginal diskantkabeln, torde låta bättre om än inte bra. Basen då? Har Du fått ordning på den än? /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| jag vet inte riktigt, jag tror basen låter bra nu. jag ska prova lite. har inte haft det inkopplat på fan bra länge, måste forska lite. jag skriver igen när jag vet mera. växxel lådan skar för mig för 5 timmar sen så jag har ett nytt problem. | |
|
:-( Lider med Dig /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.