AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
621

Finns det inga Alpina B3:or till salu?

Evol-79
Går i tankarna på en B3 3,3 men har inte hittat någon intressant som är till salu. Kollat på bytbil, blocket, här och på mobile utan resultat.

Var kan man mer söka?

Om inte någon av de femtiotal B3 3.3:or som finns på mobile är intressanta kan du ju t ex söka på BMW:s begagnatutbud: Länk

Verkar inte finnas så många där i och för sig men om man letar efter en så pass speciell bil så kan man få vänta ett tag på rätt exemplar.

Jens
bmw alpina b3
hej inte lätt att hitta b3 3,3 det finns väl en på bytbil mvh
Evol-79
ja det ser ganska svårt ut...

Men är det någon som springer förbi en B3 3,3 kupé med manuellåda, läderklädsel och under 10 000mil och ett pris under 300 000kr så är jag intresserad. Hittade en på mobile (den med M3 speglar för 29.900EUR) som är intressant, men jag skulle gärna ha flera alternativ än ett.

I "värsta" fall får det bli en 330 ;-)

Evol-79
På bytbil hittade jag:
Kupé på NP Bil är okej, men jag gillar inte klädseln. Sedanen på AutoCentrum har ett bra pris om den är i bra skick och om milen stämmer, men jag är egentligen inte intresserad av en sedan. Och vart är fälgarna?? En alpina utan alpina fälgar?

Båda skulle kunna gå men jag tycker att det är för mycket pengar för att kompromissa med.

Men tack för förslaget!

bmw alpina b3
japp när jag köpte min så kollade jag på båda två en coupe var snygg men jag vill ha skinn i bilen (svart) sen den andra alpina utan riktiga alpina fälgar är inte snyggt men till slut hittade jag min på m-bilar i västerås den jag ville ha både skinn o riktiga alpina fälgar med 18 tum o bara 7000 mil på mätaren fick bra pris med mvh
Evol-79
Jag har ett stort problem, jag vill helst ha beigeaktig läderklädsel vilket i tyskland är ungefär lika vanligt som att Malmö redhawks vinner en hockey match. Dvs nästan obefintligt.

Men jag kan tänka mig annan färg på klädseln om allt annat stämmer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.