|
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
Som tex sätta M5 instegslister och sånt som eg är fusk om man har en sån som min 535:a |
| Vad skulle vara meningen med det da? Alltså vad vill du åstadkomma? | |
|
En del tycker att M-paket är ok om det monteras från fabrik. En del anser att M-paket är ok att eftermontera så länge det är BMW original. Många tycker att ett M-emblem på bagageluckan endast är ok om bilen är utrustad med ett komplett M-paket (och då helst från fabrik). Många tycks anse att ett M-emblem är ok utan att några M-detaljer i övrigt är monterade. Dessa personer har ibland en viss förmåga att kalla sina bilar för "M stylade" i diverse försäljningsannonser. Vad som är fusk och inte avgör du som äger bilen. Men att sätta på ett M3-emblem på en vanlig 3-serie eller ett M5-emblem på en vanlig 5-serie är billigt. Att komplettera bilen med sånt man tycker är snyggt (ex M-paket) är väl helt ok om man trivs bättre med bilen efter en sådan åtgärd. |
|
|
Att sätta M5-emblem på en vanlig 5-serie ger även BMW M5 dåligt rykte men kan nog göra många andra glada då de tror sig har kört ifrån en "M5:a" på vägen hem. ;-) Själv skulle jag gilla att göra det motsatta, sätta 520 på min 540 hade varit kul... Jag ger inte mycket för "M-styling", själv stylar jag bilen efter eget tycke och om det nu råkar vara t ex. en M5-spoiler så är det inte för att M5 har en sådan utan för att jag tycker det ser bra ut. Styling är personligt, samma som med klädstil och hårfärg m m. /Hammar |
|
andha45 |
Tyska BMW har nästan aldrig (80-90%) emblem på bakluckan... |
fjamsetramsa |
Mina instegslister är dåliga så dom ska bytas..M5 listerna är ju snyggare!!Tanken är ju inte att lura ngn att jag skulle ha en M5:a |
|
Om du skall byta så byter du givetvis till de du gillar mest. Men varför just M5? Det finns ju "vanliga" M-instegslister, dvs de som ingår i M-paketet. De är snygga och det sticker inte i ögonen eftersom den magiska 5:an inte är närvarande. Det där med M-styling är tydligen väldigt känsligt. Egentligen tycker jag att det är skit samma vad folk sätter på sina bilar. Utger man sig för att ha en M3:a med sin lilla 316 så får man skylla sig själv då man får skämmas vid eventuella rödljusrace. Konnäsörer ser och framförallt hör ändå att det är en bluff. Men visst tycker jag att det är billigt med en M3 eller M5 wannabe under falsk flagg. Min 523:a var fabriksutrustad med M-paket och det satt faktiskt ett M-emblem bak på skuffen från fabrik. Åtminstone om man skall tro den förra ägaren (en kvinna). Jag tror inte att hon har satt dit det själv. Hon var en sådan som lämnade in bilen hos BMW för byte av torkarblad och valde Imolaröd med M-paket för att det var "fint". Mao har min bil totalt 14 synliga M! Ratten, växelspaksknoppen, fotstödet, bakluckan, 4 x instegslister, 4 x fälgar samt 2 x sidolister. Inte blir 523:an snabbare för det, men visst är det snyggt då M-loggan har en läcker design. Kanske jag skall fixa nya M-pedaler till bilen också... alltid stör det någon. ;) Jag skall i alla fall byta till kromade M5-njurar och byta ut grillen i M-techfronten till samma som M5:an. Lite wannabe kanske man är trots allt. Men till mitt försvar vill jag bara säga: Det är snyggare med dessa detaljer! :D ///M som i M52TUB25! |
|
fjamsetramsa |
Jasså det finns Vanliga M instegslister utan 5:an ?? |
|
Det finns i alla fall till E39. Gissningsvis finns det till E34 också. Kolla hos en BMW-ÅF eller online hos Schmiedmann. Länk Till E39 ser de ut sä här: Länk Finns för alla 4 dörrar för såväl Sedan som Touring. ///M som i M52TUB25! |
|
fjamsetramsa |
Fan vad snygga tack för tipset...Ang mina inlägg om klima så fick jag rätt på det idag..det var panelen inne i bilen som va kass...sista grejen jag byta så funka det...är det inte typiskt att man bytar nästan allting och det är sista grejen man provar med som visar sig vara fel.... |
|
Det sitter annorlunda instegslister på de executiveutrustade E34:orna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
fjamsetramsa |
Var kan man köpa det då?? Har kollat runt lite utan att hitta... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.