|
|
|
|---|---|
//Andy |
Hejsan! Hade tänkt sätta 14/15" fälgar på min 323:a, eftersom 13" ser SÅ tråkigt ut. Vad behöver jag då ändra på bilen? Dyrt? MVH //Andy |
|
Det är väl bara att sätta på större fäljar.Jag har 15" på min 323i e21 -80.Det enda som är gjort är att bilen är sänkt,och jag har lågprofildäck.Det blir nog fäljarna som blir det dyraste :) hjorten |
|
323E21terror |
En grej att tänka på om man skall vara petig är att vid besiktning skall du byta till 13" för besiktningsmännen har rätt till att underkänna din bil med 14" och uppåt då den skall vara anpassad efter 13" vilket är original. Detta är extremt och löjligt men principiellt fungerar det så, jag vet en kille som torskade med 15" på sin E21a. Killen bytte sedan tillbaka till 15" på parkeringen mitt framför ögonen på besiktningsmännen. farten är min drog |
|
Ja då hade man tur då?? För min 323:a är besiktad med 15" och dom sa inte ett smack på besiktningen. hjorten |
|
//Andy |
Men får man inte kallibrera om mätaren och sånt, eller den sitter på axelen? MVH //Andy |
323E21terror |
Man kanske inte skulle säga att det var tur om man får igenom en tex E21a med 15", det är rätt få besiktningsmän som verkligen känner till alla bestämmelser. Saken är den att de i första hand kollar upp om bilen är trafikduglig eller inte..sedan kanske de kollar lite lätt under huven så motorn ser någorlunda original ut mm. Man får igentligen se det som otur ifall man torskar på detta (om man bara gått upp ett par extra tum). farten är min drog |
|
Hej Hjorten, är det ingen risk att det tar i någonstans? Vad har du för ET-tal på fälgarna? Hur breda däck har du satt på dem? |
|
|
Undrar också vad ni kör med för däckbredd, fram och bak? Har köpt 15" BBS Krysseker frånen 325 E30 som skall skos med sulor. |
|
|
Hej! Nej det tar inte i någonstans,jag har 7X15 och kör på 205X50 är precis lagom tycker jag körde tidigare med 195:or,tycker den ligger mycket bättre med 205:orna.offset vet jag inte bara att det är innom vad man får ha. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.