|
|
|
|---|---|
|
Gomidda!! Jag tänkte ta tag i mitt avgasläckage på min 518 i helgen. Det läcker i skarven mellan avgasgrenrör och avgassystem. Det skramlar och lever också. Kan det vara packningen som havererat och ligger och skramlar? Eller kan det vara bultförbandet som är defekt. Vad är det för typ av skruvförband, pinnbultar och muttrar eller vanliga bultar? Jag har kollat lite lätt på det och det ser riktigt trångt och tråkigt ut. Är det någon som även vet vad det är för gänga på skruvförbandet? | |
| Jag kan tillägga att anledningen att jag behöver lite "input" är att jag måste åka till en G.D.S hall då jag bor i lägenhet. I och med detta vore det bra att veta vad man behöver för delar innan man plockar isär allt och inte kan komma därifrån för att komplettera sitt inköp. Hur ofta har inte detta hänt...:o) | |
|
Det är nog vanlig bult och mutter. Troligvis så är det som du säger. Att packningen har havererat. Tror att det är M8 bultar med 13skalle. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Hej! Tyvärr var det inte packningen utan avgasröret som spruckit i svetsen precis vid flänsen mot grenröret. Men det var faktiskt inte rostigt så jag tänkte plocka väck det och svetsa. Tyvärr var det pinnbultar i grenröret så jag är lite rädd att de går åt skogen när man ska lossa muttrarna. Pinnbultarna är lite smårostiga..... //Conny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.