|
|
|
|---|---|
|
Tjena, e ny på det här. Undrar om nån vill hjälpa mej hitta några bra sportstolar till min knallröda 2.8. Jag har nu M-stolarna med elinställning och elvärme, bekväma som tusan förutom att jag e lång och behöver en längre sittdyna. Jag letar nu efter röd/svarta sportstolar som skulle kunna passa, helst i läder eller läder imit. Vill få lite mer färg i inredningen eftersom den nu e helsvart. Andra stylingtips vore kul att få, som ev, spoilers, splitters, motsv. Jag har hittat ascoola instrumentbakgrunder, men vit botten som i mörker ändrar färg till svart botten och orange siffror, såna ska jag skaffa tror jag. Funderar även på inredningsdetaljer i kolfiber för en rejsigare look. | |
|
Northpaw: Välkommen till Z flocken. Kolla i trådarna om sportstolar, det finns iallafall två ganska aktuella, där står en del. Jag har själv stött på problem med mina Sparco Evo L då de var för breda att passa utan modifieringar. Jag tror Alpina eller Schnitzer hade svart/röda skinnstolar fast då extremt dyra.. :-( Kolla tex på Hamann & G-Power ang annan styling, det finns inte jättemycket styling till Z3, men en del gobitar finns att hitta. Säg till om Du vill ha lite länkar, men berätta då gärna vilken typ av styling Du tänker Dig. Kolla även i kolfibertråden för lite allt möjligt. Kolfiberinredningsdetaljer (alltså påklistrings satser) brukar dyka upp på eBay titt som tätt. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Jag tycker inte vi ska klaga, det finns en massa roliga saker till Z3, inga problem alls att göra av med massor av pengar på tillbehör. SaNiTuniing www.sanituning.de har massor med kromdetaljer till inredning, utsida, kompressorsatser, angeleyes m.m. Z3Solution www.roadstersolutions.com har också många invändiga tillbehör, störtbågar, vindskydd m.m. Schmiedmann Länk div. tillbehör Brada-Tuning Länk har en massa utvändig styling MK-motorsport www.mk-motorsport.de har tillbehör till de flesta BMW inklusive Z3 G-Power Länk har kompressorsatser och diverse annat AC-Schnitzer Länk har en massa dyrt godis Hartge Länk även de har en del Eisenmann Länk har de trevligaste sportsystemen Weitec Länk har allt i väghållning Jehnert Länk customtillverkade dörrsidor bestyckade med MB-Quart högtalare Hamann: www.hamann-motorsport.de har mycket godis FK-Automotive www.fk-automotive.de har väghållningssatser, störtbågar, bakljus m.m. Kan köpas till MYCKET BRA priser av stylabilen på www.stylabilen.se Det är bara ett axplock av min lilla länksamling på Z3-delar. Inte mycket finns i Sverige, men de flesta firmor skickar gärna hit. Hos Mekonomen kan du bl.a köpa Brembo-skivor, Greenstuff bromsbelägg, Goodridge Stålomspunna bromsslangar, Apex väghållningssatser, m.m. Mvh Henrik |
|
|
Tack för den samlingen Soda!! :-) Kan ju tillägga att G-power även har stylingprodukter (diskreta), jag har ju köpt nästan hela deras Body-kit. Det ligger dock olackat i källaren.. :-( /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| Ja det där var inga dåliga länkar! Tack! | |
|
Caspar: Du får väl säga till om du skall göra dig av med något av G-power sakerna. Diskret styling är det enda som tilltalar mig i stylingväg. Mvh Henrik |
|
|
Det här är grymt! Länk // Pantzare |
|
| Ja den gillade jag med, diskret men ändå coolt | |
|
Jag har Z3m speglar och M gälarna. till salu, maila mig om du e intresserad. Lycka till. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Pantzare/Northpaw: Jo det är sidorna på kitet som ligger i min källare... Snyggt och diskret!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: Schyst! När kommer dom på då? Blir de svårt att byta? // Pantzare |
|
|
De måste lackas först. När flyglarna skruvar i orginalfästena liksom sidokjolarna så det är enkelt. Diffusors skall dock skruvas (och för det borra i kofångaren, huga) och splitters fram skall limmas!!!!! fast. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Northpaw, om du byter stolar och kan tänka dig att sälja orginalen är jag intresserad. Har de enklaste stolarna och tycker sittdynan är väl kort, letar efter sportstolen eller M stolarna. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Måste ändå hävda att sidoskärmarna från AutoHeine är strået vassare än G Powers. HÄr syns dem på bild på min bil om ni blädrar lite neråt: Länk Caspar vilken tröskel valde du? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Fredrik-Visst, du kunde lätt få köpa dem om jag bara hittade stolar som passade. M-stolarna e helsvarta (med lite gråtonat). Det jag söker e skinn såklart, lite mer race inspirerat, men har bara hittat några som kostade 10 000 styck! Å inte vaer det mer komfort i dynan på dem heller... Jag e 194cm lång. Z3C 4 ever - De såg man inte mycket av, tycker mej inte se nån skillnad på dem. |
|
|
Northpaw, hittar du andra stolar kan du höra av dig till mig. Vill du ha orginalstolar att skicka med vid ev. försäljning av bilen är mina helsvarta med grått i mitten. Elstyrda och med värme. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Lite tydligare bilder på Z3c's flyglar.. Länk Länk Jag tycker dock fortfarande att G-powers är snyggare då de följer orginalformerna på ett annat sätt. AutoHeines grejer blir lite för kantiga i min smak. Tur att jag gillar mina bättre och Du Dina Thomas annars hade det ju varit trist.. :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: Snygga prylar du hade köpt. Var dom dyra? // Doggeli ---- M Coupe is the weirdest thing you've ever seen. |
|
|
Beror på vad man tycker är dyrt. Jag betalade 13K för sidokjolar, flyglar, splitters & diffussor.. Sedan tillkommer lack och montering.. La tidigare upp lite priser i tråden Länk så kolla där. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: tackar! ---- M Coupe is the weirdest thing you've ever seen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.