|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som känner till något/har handlat från denna firma? De har en bil till salu, en M3 som passar mig perfect, men priset känns nästan lite för bra för det priset som de begär (41900 EURO, 2000 mil). Någon som vet hur det är att handla från Köln generellt? /Freppa | |
| Vilken firma?? | |
|
Sorry, missade visst att kopiera det. E. + P. Collas GmbH D-50999 Köln |
|
|
Ta inte illa upp, men skall man slänga ut bortåt en halv miljon på en bil så varför handla av någon där solklara referenser inte finns ? Mitt råd är att avstå. Såvida inte en halv miljon är något du kan både ha och mista. Att fråga "Någon som vet hur det är att handla från Köln generellt? " är som att fråga hur det är att "Handla från Stockholm generellt". Vi vet alla att skojare och ärliga finns överallt. |
|
| Point well taken. | |
|
Ursäkta mitt kanske inte så konstruktiva svar. Som sagt hoppas att du inte tar illa upp och menar vad du säger " Point well taken". Jag kan ge dig lite mer kött på benen och säga att jag var nere i Köln o tittade på bilar för två år sedan. Men som sagt det liknar det jag sett i Tyskland på andra städer. Förutom i Hamburg förstås där det finns gott om rufflare som uttnyttjar Skandinavernas oförmåga att åka lite längre söderut för att köpa bil. E. + P. Collas är en bilhandel och registrerad enligt vad man kallar GmbH. Rakt översatt "Ett bolag med begränsat ansvar". Så jag vill fortfarande vidhålla att känner du osäkerhet och det handlar om så här stora pengar så handla av någon som är du vet är auktoriserad BMW tex. Lycka till med ditt M3 köp iaf! |
|
|
....en bilhandel och registrerad enligt vad man kallar GmbH. Rakt översatt "Ett bolag med begränsat ansvar". Og M3 er produsert av M Motorsport GmbH.... |
|
|
"GmbH är den i Tyskland mest spridda formen för utövande av näringsverksamhet i kapitalbolagsform." Läs mera på: Länk |
|
|
GmbH betyder Gesellschaft Mit Begrenzter Haftung (stavning?) och innebär vad vi i sverige rätt och slätt kallar aktiebolag - dvs ett icke börsnoterat aktiebolag. Ett publikt aktiebolag som handlas med på börsen heter på tyska AG (exempelvis BMW AG). //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
treball "inot" och "andreas_lofgren" har givetvis helt rätt: Jämförbart med s.k aktiebolag i Sverige. Precis som det jag nämner, ger alltså något om status för detta företag. Liksom tidigare inlägg så tillför detta iofs inte tråden något men skrivs ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.