AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.003

Byta mätarhus på E36

da
31
danne n
316,-93
Har en E36 316 -93 och där sitter det en klocka istället för varvräknaren.
Har skaffat ett instrumenthus från en 318 och detta funkar bra, men mätarställningen och service indikatorn blir fel om jag byter rätt av. Man vill ju inte att mätarn skall visa mer än vad bilen har gått.
Jag hörde med en BMW verkstad och de sade att det inte går att flytta över mätarställning från de "gamla" till de "nya" mätarna.
Är det någon som har nått tips på nån verkstad dit man kan vända sig för att få detta fixat?

Mvh Daniel
da
31
danne n
316,-93
Glömde skriva att jag bor utanför Malmö

/ Daniel
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Det enda du kan göra är att åka till någon importskojjare och fråga hur mycket han skall ha så fixar han säkert det, det enda jag vet är att bmw inte gör det.

Det är nämligen samma med min bil men jag bad bmw byta och då skrev dom i att dom hade bytt och vad båda mätarna stod på samt att dom satte en fin stämpel. Detta är nog ett bättre alternativ eftersom det verkar ärligare om du senare skall sälja bilen. Dom på bmw lägger samtidigt in alla uppgifter i sin dator så att det är bara att ringa dit och kolla om ingen skulle tro dig.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Kanske ska tillägga att dom skred det och stämplade i serviceboken
da
31
danne n
316,-93
Jag har kollat närmare på de båda mätarhusen idag och efter att ha öppnat båda mätarna så visade sig kretskortet med elektroniken se lika dan ut i båda. Det som skiljde mätarhusen åt var just mätartavlorna, med klocka i den ena och varvräknare i den andra.
Så jag gjorde en chansning och skiftade över mitt gamla kretskort på de "nya" mätarhuset med varvräknaren.

Otroligt nog så funkar denna lösning, nu har jag varvräknare/ekonomimätare och mätarställningen är dessutom den rätta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.