AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
973

750 E32 med konstig vxllåda

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jag förstår om ni som har erfarenhet av 750 tycker det här verkar vara en säker väg till ekonomisk katastrof men jag försöker iaf. Jag kontaktade en person som har en 750 -90. Han berättade följande om växellådan. När man startar från stillastående börjar den på tvåan, vid 2000 varv går den ner på 1an och vid 5000 varv går den tillbaka till tvåan. Sedan kommer trean i (som vanligt enligt vad jag förstod). Fyran läggs i om man har manuellt läge i. I ekonomiläge går den bara på trean. När han gjorde kickdown på trean lades fyran i, sedan överväxeln. Detta är ju tvärt om hur den borde göra vid kickdown. Han tror att det är elfel och min gissning är något liknande. Frågan är om det KAN vara något i själva lådan som orsakar problemen eller om det är något externt. Om det är något elektriskt el dyl. kan det då vara möjligt att hitta felet utan specialutrustning och -kompetens och utan att behöva bo i garaget? OM jag köper den är jag inte sugen på att lämna bort den utan vill helst fixa felet själv, om möjligt. Hur ser systemet för "styrning" av automatlådan ut?

Jag vill ha en 750!
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jo just det, enligt annonsen så hörs inga oljud från lådan och den slirar inte.

Jag vill ha en 750!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag har också ringt på den, då han verkat haft bilen i 3 år utan att kunna fixa felet och dessutom ville ha 20 kkr för den samt att det var en parkeringsskada på den la jag ner det. Jag fick liksom en malande känsla av att det var nått annat en ett elfel på den..

Men du får gärna köpa den, då blir det en medtävlande mindre om 750-objekten :D

//Magnus, också på jakt efter en 750 med nått lurigt elfel för små pengar.

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
OK, lägger nog ner den och ansluter mig till 750-tävlingen igen. 12000 mil och ingen dokumentation låter också lagom lockande.

Jag vill ha en 750!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har tittat på denna "växellådsbilen" i Skaraborgs län, visserligen för två år sedan man jag tyckte inte att den var särskilt fräsch ens då. Bucklor och smårost, dock har jag för mig att inredningen var fräsch.

BMW CS #5139
750iAL
hoppas ni hittar det ni söker..jag har hittat min 750iAL nu o e mkt nöjd...trodde inte man kunde få såå mkt bil för ynka 15 000:-
besiktigad 11 månader
oskattad:-(
29000mil
helskinn
17"z3M fälgar med mkt bra däck
kort o gott en underbar bil...

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det gäller väl att ha lite tur gissar jag.
750iAL, vad körde du för taktik? Skambud som de fick ta i brist på annat eller hade du bara tur när du hitta ditt ex? Eller hade den nån mysko defekt som påverka priset?

//Magnus

750iAL
defekterna som finns e

passagerarstolens el glappar...
oskattad
en anliggande broms

det va det hela...

det va ett dödsbo som sålde den ..begärde 20 000:-
ringde o prutade till 18500:- först, sedan åkte dit o kollade på den o prutade mer...skambud o pengarihanden trixet funkar ALLTID

så med skatten 1200:- så blev det 15000:- totalt o den går som en dröm..rappt o distinkt...växlar mjukt o bilen känns o upplevs som ny..trots sina mil.....svensksåld o servad..

KANSKE till salu för 25 000:-

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Då låter det som du gjort en bra affär! Bara att hoppas det dyker upp fler desperata säljare så jag och Per kan fynda en var också :)

//Magnus

750iAL
hoppas på det..fanns en riktig könhet u ONSALA utanför gbg för nån vecka sedan en 91:a som begärdes 22k för...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.