|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hejsan! Har en bmw m-3-94. tänkte byta olja i växellådan + i bakaxlen. vilken olja rekomenderar ni? växellådan = ? bakaxlen = ? även hur mkt går de i i respektive? Mvh |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Växellåda Castrol Transmax Z 1,2 liter ca 140 kr litern Bakaxel Castrol SAF-XJ (för diffad broms) 1,7 liter. pris ??. Enligt castrols rekomendationstabell. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag hade slagit i detta i en M3, går säkert bra med andra märken än Castrol. Motor: Castrol Formula RS 0w-40 (på vintern), Castrol Formula RS 10w-60 eller TWS (på sommaren) Växellådan: Castrol Transmax-Z eller annan ATF olja Bakaxel: Castrol SAF-XJ eller annan hypoid olja för bakaxlar med GL4 klassning och LS-additiv (mycket viktigt för att diffbromsen skall fungera). /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
bmw,m3 |
Trygge / Hasso! vad köper man dom oljorna ? säljer bmw dom? eller kanske mekonomen? vilen är den bästa oljan för växellådan ? vilken är den bästa oljan i bakaxlen ? gäller till bmw M-3-94. Mvh ps ursäkta alla frågor men vill de ska bli bra för bilen. ds |
|
Frågor är till för att ställas :) BMW säljer Castrols oljor (och några andra) men de finns även på Mekonomen, AD-center mfl. Jag har alltid gillat Castrols oljor, men att säga vilken olja som är bäst är omöjligt (om man talar om oljor med samma klassning). Johan B här på forumet har säkert en bättre förklaring. Mitt råd: Köp en olja av rätt sort med rätt klassning av ett välkänt märke (Castrol, Mobil, Shell, Valvoline etc.) så slipper du oroa dig! /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.