|
|
|
|---|---|
|
Är det svårt att byta torkarbladsgummit eller ska man satsa på att byta hela torkarbladen... har inte bytt gummit någongång, är det svårt? hur gör man? En V8 drar mer än man tror! | |
|
Det är bara att dra loss det, det är lättare om om lossar hela bladed från armen först. Det svåraste är att få loss sista klamman, skåran i gummit blir något mindre där för att bladet skall stanna i läge. Det är ganska uppenbart när man tittar på det. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| kan man bara byta torkarbladsgummit??? isåfall var hittar man sånt.. | |
|
Finns på BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Köper man torkargummi per meter då? En komplett uppsättning nya torkarblad till 520n kostade 1200 kr på BMW i höstas, rena rånet :| /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
jag har torkarbladsgummi som jag har köpt till E39an och det köpte jag på BMW, vilket kostade 210 kr... En V8 drar mer än man tror! |
|
|
Masten Har inte du de "nya" torkarbladen på din 520-02 eller är din bil för gammal? En V8 drar mer än man tror! |
|
|
Mugge: Vår förra 520-02 har precis som Mastens bil dom "breda" torkarna om du förstår vad jag menar. När du menar "nya" menar du dom som viker sig som en båge när man fäller upp dom? dom är det inte... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Mugge: Precis som Fredrik säger så är det torkare av den gamla typen som sitter på bilen, den nya varianten finns inte på E39 men däremot på E60. 210 kr lät som ett KLART roligare och vettigare pris än 1200 kr! :) /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
...520n är ju för övrigt tjänstebil så det är ju inte vi som betalar de där 1200 kronorna, men det känns ändå rätt surt. /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Andersson: jag menade de som blir som en båge.... Vilka är de bredare torkarna? har jag de på 523:an? En V8 drar mer än man tror! |
|
|
Mugge: De som blir som en båge kom först på 5-serien i samband med E60 och fanns aldrig på E39. Alltså torkarna är inte så berda utan det är fästena som gör att dom ser väldigt breda ut om jag kommer ihåg rätt. E39 har haft samma torkare/fästen sen start så med 99% säkerhet är det samma på er 523a som på vår fd. bil. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Är inte helgummitorkarna på väg bort igen? Kom ju på en del bilar för ett par år sen men fick kritik för lite taskig funktion plus att det blir himla dyrt att byta när de frusit fast och en liten bit sitter kvar i isen osv. Man kan byta enbart gummibladet på så gott som alla bilar, man brukar rekommendera max två byten innan man även byter själva hållaren och mekanismen eftersom även dessa slits. FP |
|
|
Nu har jag torkarna i handen och ska byta gummit... förstår inte riktigt hur man ska göra... ska jag dra ut metallskenan som sitter i gummit först eller? får liksom inte loss gummit? Någon som vet hur man gör? Tacksam för snabbt svar! En V8 drar mer än man tror! |
|
|
Jag har fixat det!... det var inte så svårt... bara den sista klämman som jobbade sig lite.. En V8 drar mer än man tror! |
|
|
BMW använder väl Bosch torkare orginal? såna kommer man billigast på micro.... och ja, bosch från micro e flera gånger bättre än biltema å lika bra som samma bosch på BMW. /Jonas |
|
|
köper man billigast på micro... skulle de va. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.