AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.602

Tips på bra verkstad i Lund

gl
13
glidaren
318i -92
Tips på en bra bilmek. i Lund eller i närheten.
An
291
Antiloop
E38 728iA
Billigt eller? Vilken typ av jobb?
Need for speed i Malmö 040 97 79 19

Bra på alla jobb som inte kräver lyft eller väldigt speciella verktyg. Har diagnostikverktyg för BMW. Humana priser.

Surfa in på Länk
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Mja, vad jag vet har inte Lund någon bra BMW-verkstad (Theanders suger fett verkar många tycka). Det finns två stycken i Malmö som är bra och seriösa; Autosport (i Limhamn) och Förenade Bil.
MD Cruiser: då menar du väl inte Förenade Bil vid Tullgatan :-)
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Jag har bara haft bilen två gånger på Ö Tullgatan så jag har inte så mycket erfarenhet. Men det har funkat fint de gångerna, i synnerhet om man sagt till dem vad de ska byta. Tycker bemötandet är rätt trevligt där. Lotta är bra. Även om det är lite joxande med min Europlus-garanti idag.
An
291
Antiloop
E38 728iA
Då måste de vara mkt trevligare i verkstaden än i hallen, för de var de absolut mest otrevliga säljare jag träffat. Om man bortser från Bilmo förståss....
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Det är märkligt hur illa bemött man ofta blir av fördomsfulla säljare. I synnerhet de som säljer BMW och Mercedes. Gå dit på helgen i jeans är inte att tänka på. Ska jag kolla i en bilhall går jag numera direkt från jobbet iklädd kostym. Då får man precis det vänliga o trevliga bemötande som de borde ge alla. Tror de verkligen fortfarande 2002 att människor iklädda chinos och tröja inte har pengar?
An
291
Antiloop
E38 728iA
Jeans funkar faktiskt på Theanders i Lund. Har alltid blivit trevligt bemött där. Reservdelsförsäljningen e ju en annan femma....
Kolla även ämnet på 5 serie forumet ( sök på "Malmö")
Fe
8
FelixS
118d-13 Urban line
Bilrikt i Malmö
Två killar som jobadde i BMW
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Om du ska till Need For Speed så boka i gooood tid! Jag har väntat länge på hjälp när bilen pajat och det slutade ändå med att jag fick fixa det själv!
Har inget emot om en verkstad har fullt upp, men då ska man säga det till kunden och inte säga att "vi tar den nästa vecka" och så får man vänta 2,5 vecka istället utan hjälp:(

Mvh. Richard
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu är det ju snart 8 år sedan trådstartaren ställde frågan så vi får ju hoppas att han fått bilen fixad...;)

Bra info annars...Jag kör i stort sett alltid till Theanders då jag är väldigt nöjd med deras arbete och service. NFS har jag också anlitat och då var det inga problem med väntetid och jobbet var väl utfört. Förenade Bil har tyvärr gjort för många missar trots upprepade chanser så dom skippar jag helt och hållet.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.