|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med att hitta en sats som ska passa till min bil. Det jag hittar passar fr.o.m -82 och vad jag har förstått så är dessa e24 baserade på e28:an. Där jag hittar satser till e12 som då borde vara den bil som tidigare 24 baseras på så finner jag ändå inte min bil. Passar e12:ans sänkningssatser rakt av eller....? Jag har hittat en sats av märket APEX som ska passa år: 76-86. Det verkar lite märkligt. Snälla ni som kan, jag behöver hjälp att reda ut detta. (Jag köper gärna om det är någon som har en sats liggande.) | |
|
Kilen- Lesjöfors Fjädrar AB har sportfjädersatser passande e12 och tidiga e24. Om du är osäker så ring och prata med dom, då dom är mkt tillmötes gående på det företaget. Jag vet att koni har (har haft) stötdämpare som passar till ditt chassi. Fjädrarna är inte direkt utbytabara mellan e12 pch e28a chassit |
|
|
Jag har varit i kontakt med lesjöfors och de har inte till min bil säger dom. |
|
|
Det är inte samma fjädrar till tidiga e24 som till e12, E24:an är 100kg tyngre och har därför andra fjädrar, möjligen är oxo fjädrarna olika långa. Fjädrarna från e12 passar nog, men om det sen fungerar i praktiken att bruka vet jag ej. Köpte själv nya Lesjöfors (Kilen) fjädrar till min 525 e12 i somras, gick på ca 1800kr. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Lesjöfors sänkningssats till e12:an passar pre 82 635. Jag har själv satt på Lesjöfors e12 sänkningssats på min 635:a. Fram blir sänkningen kanon, men bak är fjädrarna allt för långa, så de måste tyvärr kapas. BMW - Illud iterum dicere potes! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.