|
|
|
|---|---|
|
Precis som i rubriken undrar jag hur man ska få bort dom? Tycker inte det är särskilt snyggt med dom där.. Har kollar lite men stötte på problem ganska snabbt, hehe.. Så lite hjälpt vore på sin plats.. MvH Matte Matte - som äntligen fått tag på en rolig bil! | |
|
Kanske ska skriva att det är på en 318is E30 Matte - som äntligen fått tag på en rolig bil! |
|
|
Lyft lilla hatten på torkararmarna, där sitter en liten mutter. Lossa och dra torkararmarna rakt ut. Ta bort grillen, sitter med två? skruv och en mängd clips, ev. även njuren med dess clips. Lossa hela belysningsarmaturen, sitter med tre jättestora stjärnskruvar, troligen jättehårt... Sen lossar du bara torkarmotorn med dess infästningar. Inget svårt jobb. Under timmen per sida. För mig med tummen i hand... |
|
| Jag tog mina bakåt och lät lysena sitta kvar hela tiden. | |
|
Okej tack mr. Christian, ska ge mig på ett försök.. Bure: Okej, hur gjorde du då då? bara drog eller? Matte - som äntligen fått tag på en rolig bil! |
|
| Visst, det går nog att ta dem bakifrån =) men hur gott om plats är där...? Det är inte jobbigt att lossa framifrån och du ändrar ju ingen ljusinställning ändå. Har avlägsnat dessa torkare från alla E30 som kommit "i vägen" för mig. Så länge det va lag fick man plocka loss och renovera torkarmotorerna ett par gånger om året. En riktig skitkonstruktion om jag får säga min mening. Och när de väl fungerade så stoppade de på mitten och hur mycket lyse fanns det då...? Skönt att de är borta... | |
|
Haha.. Vi stötte på problem på en gång.. Lilla hatten som sitter på torkararmarna som du beskrev.. Vi varken får bort nånting där eller ser någon "hatt".. Går de att förklara lättare för oss amatörer? =) MvH Matte |
|
|
Hatten döljer muttern (M6, ha jag för mig), men risken finns att den är skadad och saknas. I så fall bör du se muttern direkt. Annars är det bara att vika bort hatten, det sitter ett "gångjärn" i ena änden. |
|
|
Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde.Tror jag fick lirka lite.Det kanske inte går smidigt att ta dem bakåt på alla (beroende på utrustning). |
|
|
Hehe tack för svaren.. gick ut imorse igen å pillade lite.. Det var den "hatten" som vi hade kollat åp redan, man va tvungen att ta i lite bara, så nu är dom borta =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.