|
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
Provkörde min fassas M5-93..gick som fan naturligtvis men fruktansvärt stor skillnad på min egen 535i-90 kan jag inte påstå att det var....över 200 isåfall kanske.. |
Gemini__ |
Förutsatt att båda exemplaren är i gott skick, bör skillnaden vara markant. //Thomas |
| kanske inte själva fysiska upplevelsen, men hur fort mätarna rör sig i bilarna skiljer enormt mycket. | |
|
Det skiljer massor, har haft både 535:or och M5:or. M5 är nästan dubbelt så snabb som en 535 till 200km/h! 535i E34, 0-200 39,1 sek M5 3,8 E34, 0-200 21,1 sek |
|
|
Man upplever skillnaden mellan bilarna olika beroende hur man kör! Kör du aktivt och ofta ligger med motorvarvtalen där effekten och vridmomentet är som högst är skillnaden markant mellan bilarna. Kör du "till och från jobbet" och ligger på varvtal runt 1500-3000 och kanske upp till 4000 är skillnaden inte speciellt stor! Körd "till och från jobbet" tyckte jag till och med ibland att min M5 -95 var irriterande slö. Varvade jag ur kunde jag uppleva den härliga känslan av att lägga i 5:an vid 220 och fortfarande känna att jag "satt som klistrad" mot ryggstödet och sedan veta att jag hade 6:an kvar. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.