|
|
|
|---|---|
|
Råkade ut för ett lite bekymmer igår.. ett farthinder och bilen blev knäpp.. Efter en snabbtitt under huven stog felorsaken klar.. fläktremmen är av.. Sätta dit en ny är nog inga problem. MEN hitta en ny!!! Det finns ju en mindre djungel av fläkremmar. Och min gammla är nog i någon snäll grannes sopptunna, så jag har ju ingen gammal att jämföra med. Kollade på mekonomen på regnr och efter alla konstens regler men lik fö.... fanns det ett helt gäng o välja mellan.. Vilken ska jag ha?? | |
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Några dagar gammalt inlägg men jag kan ge lite info som kanske kan vara av allmänt intresse. Låg själv lugnt och fint på motorväg i somras när det plötsligt smattrade till under huven. Visade sig att båda fläktremmar (den till vattenpump+generator och den till styrservopumpen) hade gått sönder! Kollade med Mekonomen men de gav mig ju fel... Så jag gick själv in och kollade hos ContiTech (som är tillverkaren Mekonomen saluför), de har en katalog som är gratis att ladda ner [Länk och denna täcker de mesta remmar och bilmodeller. Till E34 535i passar följande: Styrservopump : Conti SF AVX10x865 (Mekonomen 16-09.5-0865) Vattenpump : Conti SF AVX13x1050 (Mekonomen 16-12.5-1050) Sen finns det en rem till AC också. /Henrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.