AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
46.768

BMW 850/850csi

Sida 6 av 7
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Jo du LukkuS...

Efter mycket letande och efter att ha kollat in 4 stycken bmw 850 (1csi) inga vidare exemplar. Så har jag fått ta mitt förnuft till fånga, har inte varit någon av dom som gripit mig i hjärtat så att säga. Det är fortfarande en dröm =( Tyvärr.

Jag tog mitt förnuft till fånga, så jag lade 90000:- på en supersuper fin 540 E39 -98 istället. (Bilder kommer att komma, är inte medlem än dock...)
Sedan har jag lagt undan resten för en bostadsrätt i stället.
Jag är faktiskt riktigt nöjd med köpet. Kommer också behålla den gamla. Har haft den ute på blocket, men efter en del DÅLIGA förslag. så bestämde jag mig för att behålla den. Tycker ju jäkligt bra om den. Så när jag ställer på 540:n så kommer jag ställa av E34:an och ordna med den. Har fixat med ett riktigt garage äntligen!! Så att jag kan få leva ut mina drömmar om att fixa med bilar. Har inte varit så kul, utomhus, på en lutande garageuppfart =/

Håller på att kika på delar för styling och eventuellt trim kollat hos ESS tuning, till 540:n och till 525:an så blir det en riktigt genom gång, och byten av packningar plus sparktröskel byte. Vill inte sätta upp ett högre mål ännu, i och med att jag måste lära mig det mesta från grunden.

Hoppas bara att jag ska kunna utöka min bmw-kollektion senare med en 8-serie. Hoppas ni inte tycker jag var tråkig som gjorde såhär...

-= BMW! Do I need to say more? =-
LukkuS ellEr vem du änn är.. varför skulle de inte vara biligare? vad kostar en Csi. M8? 200Tusen? mer eller mindre mindre för en gammal bil? ligger väll 380hk krusar om ja inte mins fel?

Ess har ett kit till v8 som skall ge 400 kusar för 40k vad kostar en beg 840 ? 100 upp eller? vi säger att du spenderar 160000:- För dom pengarna får du inte en csi! med kompressor.

Frågan är vad du har skapat!

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Drywa:
Var sak har sin tid, Emilie kanske skaffar en 850 CSi vad det lider.
Jag tyckte det lät rätt förnuftigt att skaffa en bostadsrätt. Fast det som är förnuftigast är sällan det som är roligast...

svavelvinter: Det är månne möjligen inte så att du gillar rollspel? I så fall kan jag skryta med att en polare till mig brukar spela innebandy ihop med författaren till svavelvinter.

Emilie: Lycka till med bilarna!

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
De blir nog bra.

Lu
59
LuKKuS
850iA -91
Drywa då verkar det bli totalt ungefär samma pris (om man gör det själv). Dock lär det ödsla en väldig massa tid på montering samt att det nog blir en massa krångel på besiktningen, eller vad tror du? Sen är det mycket tuffare med en orginalbil då CSI'n är en raritet.

Emelie en 540 från 98 är ju en riktigt schysst bil också, så det är väll bra. Själv börjar jag titta efter en CSI nu då jag tycker 8-serien har gett mig ett drömintryck.

Hare gott!

/Paul
Besiktingen kan vara ett problem men de säg att man bara kan ta av remen men om de stämmer vet ej. Men jag tro inte de så svårt att demontera och montera en sån. Jag trode hon var ute efter prestanda? Nu har hon köpt sig en 540 och hon skrev tidigare inlägg att de inte var något för henne för de hade redan två stycken v8or! Men vad vet jag. hoppas hon e nöjd med bilen !

pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
Emelie: Ett varnaden finger ang ESS, vet folk som har plockat bort sin kompressor. Just för att det funkat väldigt dåligt på bilen. Dok gäller detta E46 M3, men bör ju kollas runt med folk som gjort liknaden konverteringar innan man bestämmer sig.

Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Drywa:
Det stämmer att jag är ute efter prestanda, men jag har varit tvungen att
prioritera att köpa lägenhet också. Så detta är en kompromiss. En 540 är ingen dålig bil. Den duger gott och väl, och jag kommer att modifiera den. Att jag inte hitta ett riktigt fräcsht exemplar av 850 gjorde också att det var lättare att bestämma sig. Har bara kollat hos ESS ännu, ska kolla vidare. Det som tilltalade mig var att det var bolt-on. Men smakar det så kostar det =)
Så jag ska kika vidare, ska även leta kjolpaket och passande ljudanläggning (har bara buisness paketet).
Är verkligen hel nöjd med bilen, att jag fick helt rätt färgkombo var ju rätt skönt också.

Tyvärr är det som 635CSi säger, att vara förnuftig är inte roligast, men jag är rätt glad ändå =) Har ju nytt jobb och massor av år på mig att skaffa en E31:a =)

Hoppas du hittar ett schysst exemplar av en Csi LukkuS!
Då måste du berätta mer om den! Det är ju ändå något speciellt med en 850 csi =)

Asså egentligen skulle man önska man gifte sig rikt med någon bilgalning (haha ingen chans) Så man kunde köpa sig 6-7 BMW bara för att man ville ha dom...

Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Det finns en artikel om en ess-trimmad 540 här på sidan under provkörningar och ovanliga bmw. Kompressor på 540 tycker jag verkar helt rätt, men ta det lite lungt med kjolarna om jag får tycka till.
Varför inte nöja sig med en bil? De skulle jag göra. men jag brukar byta bil ofta så de skall jag väll inte säga något om att vara nöjd för de är man aldrig haha.;D Ska jag vara ärlig så gillar jag dom gammla modellenra mer e34 om de ska vara 540 men smaken är som baken!

På tal om e34 525 24v dom motorerna håller jävligt bra faktiskt farsan har en 93a den har gått hur bra som helst bara slitdelar som måste bytas de är en bra bil asså i jämmfört med anndra gammla bilar.

yn
105
yng
Bmw M3 3,2 Cab 1996
Bmw M5 Touring 1992
Bmw M5 Sedan 1994
Bmw M5 Sedan 1994"Turin Motorshow"
Hej,någon som har koll på 850 csi`er som finns till salu i sverige(finns en på byt bil)någon som varit o kollat på några andra?
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Frapp:
Jajjamen läste den artikeln, låter inte fel eller hur? Men kostar fett med
stålar. Men kompressor är inte helt främmande, man får ju ytterligare lite boost till det redan bra vridet.
Kjolarna ska inte bli vräkiga, lovar, man har ju sett ett och annat missfoster. Jag har kikat på M-paketet, och även Aero dynamik-paketet. Och skulle vilja ha något liknande men med någon modifiering...

Drywva:
Du sa det själv det är svårt att nöja sig med bara en bil, en 540 i e34 vore faktiskt inte fel. Den största anledningen till att jag valde e39 är att jag gillar den nyare karossen. Och så har jag ju en e34. Stämmer som du säger att 525:an med 24v motorn är ordentligt slitstark. har kört 31000 mil har inte haft ett problem med min bil sen jag köpte den (då hade den gått 27500)
Det värsta är ju att karossen inte hänger med, ägaren innan mig var inte en pedant om man säger så. Så den är inte så vacker att titta på längre. Men det är som sagt mitt projekt. Är jätteglad i den bilen.

Lu
59
LuKKuS
850iA -91
yng:
Länk och Länk

Är väll dom som finns ute i Sverige idag, annars lär det förhoppningsvis komma fram fler på vårkanten. Du kan även titta på europeiska marknaden på www.mobile.de eller www.autoscout24.se
-

drywa: ne jag har väll egentligen inte gjort så mycket konverteringar förutom att turbokonvertera en Yamaha R6-motor från scratch. Fast det är ju sant som du säger att det blir en helt annan sak med "kit". Men man får inte heller glömma bort att tid är pengar
LukkuS: ja tid kanske är pengar för många, men grejar man med något som man tycker är kul så tro jag inte längre att pengar räknas som tid.

Å fan nu börja saker bli intressant för jag är nämligen in på att köpa mig en R6 a =) men jag vet inte om de är en så bra nybörja hoj..

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Emelie,
Maila Asken (här på forumet) om ESS-kompressor i 540. Han hade en i sin tidigare 540iT och den gick som tåget. Men billigt var det inte...

Don't dream it, drive it
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Tack tretretti, det ska jag göra.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Vad hade man hellre haft nu, en 540 E39 eller en 850Csi :) Kul att läsa gamla trådar om dåraktiga och felaktiga köp som man inser i efterhand.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
hehe. sant.. Gick en 850CSI nu för 500 Tkr :)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
I Sverige?
ne
111
necesse
M550i xDrive -18
850 CSI -94

Vilken ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.