|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Tack mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Länk "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
Jag uppskattar alla bilder som går att få, har nästan en egen liten klippbok... =) Jag har kollat en hel del bland försäkringar, känner en kille på Länsförsäkringar här inne i Jkpg, han har ju hjälpt oss försäkra allt annat vi äger... Och jag kan få en försäkring för 15000 om året, helförsäkring +vilt, på mig själv är ju trots allt rätt ung så jag tycker det verkar vara hyggligt. Sönder stuckna däck? Märks att du bor i en storstadsregion. Är tveksam om någon skulle göra det där jag bor Tenhult (lite utanför jkpg) är så pass litet att man känner i princip alla och får lätt reda på rykten. Snygg bmw, Bmw-Båstad! Jag är rätt förtjust i den färgen. Vilken färg går inredningen i? |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Svart skinn mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Jag kollade med BMW orginalfösäkringar idag, sänkte mig nästan 3000 kr om året. Hamnade på lite styvt 8.000kr. Värt att kolla kanske. Bilder - Länk |
|
|
är det inte så att 840 är några tiondelar snabbare till 100 än 850? iaf enligt bilsports köpguide... åttan är oxå lättare, bättre väghållningen och billigare i drigt.. jag hade valt en manuell 840 om jag hade varit spekulant på en 8-serie.. :) |
|
BM 683 BMW 502 -57
840 är 65 kg tyngre än 850I, men 100 kg lättare än 850 CI 840 är inte snabbare och väghållningen är nog identisk. det finns mer lull i 850 än 840 typ EDC som påverkar väghållningen, e.t.c. Driften är nog lika dyr, det finns begränsat karroseri utbud för båda och vad gäller motorerna så finns det delar genom E 32-E38 V12 och V8 begagnat och på skroten. Vega: det vore roligt att höra varför du väljer en manuellt växlad 840? mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Nu så tänker jag ju inte välja någon av dom, och är inte heller särskillt påläst om modellen. Dock så vet jag att i bilsports köpguide är 840 snabbare 0-100, pga lägre vikt då antar jag. Manuellt hade jag valt för att det är sportigare, och v8 för att jag tror den är billigare i drift och lättare vilket ju är possitivt för väghållningen. Men nu säger du att den är tyngre än 850. Kan det stämma? Låter konstigt. Just nu jobbar jag på att få min 540 rullande och kommer behålla den ett tag till iaf. Och som sagt inte särksilt påläst på 8-serien så lyssna inte för mycket på mig! |
|
svavelvinter |
nu är det ju faktiskt så att 840 inte finns med manuell låda, men det var ett bra försök :) |
Scheckheft |
Hej 840 ci finns med sexväxlad låda. Mvh Scheckheft |
|
Själv börjar jag närma mig målet =)) Se om allt går i lås så... Då blir det vid midsommar, är lite framflyttat. Vi ska ner till genom Europa 2 och 1/2 vecka. Mycket Tyskland. Och 850 är det enda för mig, varför köpa 840 när vi redan har tre BMW med 8:or och 2 med 6:or? I familjen gäller det att sticka ut hakan rejält annars blir man ju från åkt av morsan! det funkar inte! Ju större dess bättre =) |
|
|
Emelie, synd att du redan har pojkvän..;-) Nicke |
|
|
*Skrattar* Tänk det finns en hel del som säger det... =) Iaf dom som gillar bilar. Dom tycker ju det är kul om nån intresserar sig... |
|
|
Hoppas du ser vad jag har för bil;-) Mycket kul med en tjej som gillar E31, visst känns det unikt. Alla andra tjejer fattar NADA att man kan gilla bilar över huvud taget... Suck;-) Nicke |
|
|
Klart jag har noterat vilken bil du kör! Sådana saker undgår mig inte... Men jag kan ju inte säga att jag är avis jue ;-) |
|
|
Såg denna och tänkte på dig ;) Länk |
|
|
Hej! Är själv ruskigt sugen på 850. Vet att det kommer bli svettigt och äga den, men man börjar vänja sig vid bmw-problemen och "service-plingen" är inte lika svidande i hjärtat längre... Fick några tips om att framvagnarna alltid krånglar, stötdämparna ofta är slut eller på G. Sen var det nån stryrbox som styr dom två motorhalvorna som kajkar ihop. Du verkar ju nogrann men jag tänker lite annorlunda. Jag skall köpa ett hyfsat exemplar. Köra trafikförsäkrat. Köpa en 750 e32 som är smälld. Sen köra tills det brakar, byter dock olja och vatten, stift mm enligt boken. Får väl sälja bilen som reservdelsbil sen. Om nån läser detta och har en halvdan 850, hör av er... Lycka till med bilköpet. No turbo shit, just real power! |
|
| Emelie hur har det gått med BMW 850 köpet? | |
|
MMmm jag skulle sattsa på en 840 sen kompressomata den, 400hk lätt. än en tråkig v12 =) billigare allternativ änn 850csi och mer prestanda´... |
|
| Ehrm...är du säker på att det blir billigare? Vad har du skapat förut? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.