|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
Okej Emelie, tänkte "student" eftersom du har skrivit det på din profil. Jag har precis köpt en lägenhet i Stockholm (flyttar in 15 mars), så jag e rädd att jag motvilligt måste sälja min 850 i vår. Den blev nybestikigad idag! Försäkringspriset är eftersom den står på min far. Men det är en tuff bil och häromdan fick jag extra mycket på McDonalds (McDrive) bara för säljaren tyckte bilen var ruskigt ball jämfört med dom vanliga BMW bilarna. ;) Men du kan ju kontakta mig via mail om du är väldigt intresserad. /Paul |
|
|
850 vil ha igen Hade en 850 för nårra år sen 850 cia "den vanliga" Har planer på att skaffa mig en till nästa sommar men då blir det 850 Csi utan tvekan. Inte bara motor som är större. Så Emelie köp Csi Du kommer bara att vilja byta till en sådan sen endå om du köper en "vanlig" :P Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
Det finns ju en CSi till salu på börsen. Lite småfix på den för att få den helt original, (bla fälgar, å felplacerade sidoblinkers) så har du en riktig drömbil... Denna har ju dessutom fulläderinredningen med läderklädd instrumentpanel m.m. Mycket ovanligt! Säkert väl värd att kolla upp! Nicke |
|
|
Nicke M här har du bilderLänk Länk |
|
|
gick ej att länka bilder prova här vår träff 04-04-17Länk Länk |
|
| Borde inte ett bra alternativ vara att köpa en 840 och åka till ESS i nogre o låta dem trycka på en kompressor? Vipps blev csi´n ifrånåkt och till en billigare peng. Plus lägre driftskostnader och driftsäkrare. V8an ska ju var riktigt bra att sätta kompressor på som jag har förstått det. | |
J850 |
Hej du kan gå in på www.clube31.de där finns en hel del mat nyttigt om du vill titta på e31 or. MVH Janne850 (Moderator för 850 träffar i cluben) |
|
Länk Köp den! |
|
|
Den som du länkade pehå var urläcker... alltså om jag bara hade pengarna i handen skulle köpa den direkt.... Vilken skönhet... M.V.H MAuricio |
|
|
WAN, Där hade vi lite bilder ja... Kul att se dem. Nicke |
|
|
Javisst har ej hittat någon bil en. Länk |
|
|
WAN, Jag förstår. det blir som det blir. Du kan även använda jobb-mailen: niclas.stenlund@colliers.se om du vill, så får vi se hur det hela tar sig ut:-) Nicke |
|
|
Hej! Den 850csi: n på powerbörsen skulle inte jag köpa (ber om ursäkt om det är ngn här som äger den, men jag har åkt i den bilen och sett den på nära håll (norrträffen -03), ägaren var en trevlig kille, men bilen hade en del alvarliga brister. Det är klart att han kanske har renoverat en del, men om bilen är som den var då så är det inte bara "småfix" som krävs, tvivlar även på miltalet(kraftigt). Interiöret var i sorgligt skick. Mekaniskt verkade den dock ok.... MVH:Sakke |
|
|
DrSakke, Inte säker men jag tror att det är den som saknar Servicebok oxå... Skicket är såklart jätteviktigt för denna typen av bilar. Nicke |
|
|
Tja, har visst blivit lite frånvarande själv här. Har haft SKET mycket att fixa med, inte suttit vid datorn mer än för att flytta massa pengar, håller på att fixa med min 525:a en del, har gjort det slutliga beslutet att behålla den också så då måste den ju vara i fint skick. Huh ingen S-bok? Det vågar jag mig inte på, en så pass avancerad motor vill jag helst ska vara välskött... Är det någon som bor i/mkring Jkpg som sett den blå metallic 850 som är markerad csi, och har csi-kjolpaketet, svart inredning och Automat? Den är snygg! Snygga fälgar med vi köpte såna till våran bil i helgen. Själv ska jag ner till Tyskland om 3 helger! Ska köra runt och titta på några 850 är det tänkt. Få se vad det kan ge. Men köpet kommer nog att bli när vi åker på Europaresan vid midsommar haft kontakt med en handlare som är seriös... Och han har två olika csi, med bra papper... Sugen, sugen! -= BMW! Do I need to say more? =- |
|
|
Det är inte bara fråga om att köpa, utan att äga. Har Du jättemycket pengar, skall Du naturligtvis köpa en CSi. I vilket fall som helst skall Du veta att service och reservdelar kostar mycket. Förhoppningsvis begöver Du inte så mycket resevdelar, men service skall naturligtvis skötas, och den är allt annat än billig. Inte köper Du väl själv en bil av denna kaliber utan ärlig servicebok? Idag finns ca 600 bilar i Sverige, varav ca 100 är 840. Hur många CSi av dessa 600 vet jag tyvärr inte, men en gissning är att det nog inte är så många. Sen är det det där med försäkring. Ring runt och kolla! Länsförsäkringar var "värst" när jag skulle ha min försäkrad. De ville ha över 42.000 Kr! De flesta skulle ha mellan 14-16.000. Blev till slut Trygg-Hansa där jag idag betalar ca 11.500. Helförsäkring, högsta bonus, lägsta körklass och storstadsregion. Vad gäller Din dekal, så kommer den säkert att uppfattas positivt av de flesta, men dessvärre finns grinpellar och avundsjuka människor. På min 850 har jag den personliga regskylten LYXIG, och det har kostat mig såväl sönderstuckna däck, avbrutna radioantenner samt repad lack. Men de flesta tycker den är kul, så jag får även mycket spontan uppskattning när jag är ute och kör. Hör gärna av Dig om Du vill veta mer. Jerker. jerker.salsby@telia.com Jerker |
|
Scheckheft |
Hej Ville bara länka till några snygga E31 hos Kalf Automobile. Har länkat förut men Emelie kanske upppskattar bilderna :) Länk Min favorit: Länk Mvh Scheckheft |
|
Precis som Jerker säger så skiljer det enormt mycket mellan de olika bolagen, kolla runt. Själv har jag min i Salu Ansvar, det var billigast. Tror jag gav runt 11k. Börjar bli dags att ställa på nu så vi får väl se om priset har gått upp eller ner sedan sist. Troligen upp men man kan ju hoppas :) Skulle ju inte alls ha något mot en CSI men då det skiljer en hel del pengar så får man åka Ci. Och jag är helnöjd med denna bil, kan varmt rekomendera en sådan. Längtar redan till 1:a Maj då man ska ställa på. Skulle gjort det tidigare men jag väntar på ett dimljus, fick ett tråkigt stenskott i mitt förra året. Bilder - Länk |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Har precis ställt på min Länk mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Snygga fälgar! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.