AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
46.760

BMW 850/850csi

Sida 2 av 7
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Nu börjar det likna något... =)

Tack så mycket med tipset om att göra en egen skylt, tänkte faktiskt inte på det.Det är grejen att irritera gamla gubbar och stöddiga killar. Jag älskar att köra, gärna snabbare än den framför =)
Har läst artikeln, har den +många andra nerladdade.

Jag har faktiskt inte provkört en 8-serie. Hade inte försuttit chansen om jag fått någon dock =)
Så jag kan teoretisk sett bli besviken, men det är en bil jag brinner för att ha ändå. Är lite sån också att jag inte gärna åker å provkör innan jag känner att jag har medel för att köpa. Larvigt perhaps...

Manuell ja annat är inte att tänka på, "jag åker inte bil jag kör" är ett motto.
Jo dom är dyra, är ingen mekaniker tyvärr (om jag vetat bättre borde jag läst till det i skolan) men jag mekar gärna och mycket med min egen bil, och lär mig så mycket jag kan. Har inte gjort så mycket än dock. Bytt, alla dämpare, bromsok, spolvätskebehållare och svetsat avgasrör... Hjälper tjej kompisarna med deras bilar och så...Är förmodligen mer avancerat med en 850. Så jag får ringa en del till Rinaldo antar jag... 10000 frågor =)

Låter inte fel med en alpina heller.

Man får ju beslutsångest... Men dom är ju om möjligt ännu svårare att hitta... Tur att det är några månader kvar. Ska börja spana på säljessidor snart tänkte jag.
Jag räknar med att behöva lägga ut runt 200'000 får se hur långt det räcker...

-= BMW! Do I need to say more? =-
Har kört en del 850 och håller med övriga, dvs försök hitta en så fin originalbil som det går. Min första åktur var i en schnitzer hottad sak som gick uselt plus att alla varningslampor lös 11000 mil......säkert, medans en helt original två ägar bil på 27000 mil kändes som en mkt trevligare upplevelse. Inte så snabb som m5 och m3 med grymt snygg........

Skulle en fin csi dyka upp så kanske.... har varit "bmw lös" i snart ett år så abstinensen börjar göra sig gällande......
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Jo det är ju massor man ska kolla på. Särskilt att varningslampor och elmotorer verkar okej... det är ju enormt många elmotorer och inte en enda under 1000 lappen...

Det jag hoppas hitta är en bil som en eller två haft och som helst endast varit sommarkörd. Miltalet är inte så viktigt, min har gått 30000 nu och den känns inte sliten, hade två ägare innan mig...

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
850 CSi eller M5 E34, varför välja, när man kan ha båda? ;)

Nicke
Nicke: har du inga bilder på skönheterna?
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Båda finns i galleriet. Niclas Stenlund heter jag.
CSi:n längtar jag mycket att få ta ut igen, och jag tycker den känns förvånansvärt lätthanterlig trots tyngden.
Det är ett riktigt vrålåk kort å gott: för mycket av allt!

Nicke
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det är fantastiskt "billigt" med Alpinor på Mobile.de just nu, men just B12 5,7 Coupé kostar fläsk... (Se länk)

Länk
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Länk
V12 LeMans
en 5.7a som är lite billigare

Länk

Den skulle jag kunna leva med ( med CSi-front )

57 ex tillverkade ( mkt passande siffra hehe )
Scheckheft
Hej
Tycker båda Alpinor är alldeles för högt prissatta. Bilen hos Cuntz har varit till försäljning i över ett år. Ibland tas bilen bort ett tag och sätts några veckor senare in igen för samma pris. Vem köper en Alpina från 96 för 48 000 Euro ??
Hos Behrendts finns denna csi till salu:
Länk

Mvh
Scheckheft

Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Jo nicke, jag skulle gärna äga båda bilarna om jag vore rik som ett troll, eller hade någon som hjälpte mig att betala... =)

Men ett vanligt lagerjobb tillåter inte precis att man har två bilar...Har du ett bättre jobb får du gärna byta =)))

48000 euro har inte jag tyvärr annars hade jag varit glad =)

Läcker Csi!
Jag skulle iofs kunna köpa en Alpina, men dom är som Scheckheft säger väldigt högt satta i pris. Vad lär jag få för Alpina för 200 tusen?
Och jag kan nöja mig med en csi =) Dom är ju verkligen inte fel...
Den röda csi:n får dom gärna ha kvar till sommaren. Ska iaf ringa och höra... Är precis i början av att leta så jag har inte så bra koll än på vilka sidor man ska kolla på, bra att ha några =)

Emelie:Ett tips är att kolla försäkringspremierna för en 850CSi,kan tänka mig att om man bara haft körkort i 3 år typ så lär den bli rätt saftig trots att du e tjej:-(.

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Har man inte en rejäl buffert så bruxar man nog bara en csi 1 tag innan man lärt sig att det kostar en slant...
Det är väl som en M5 E39 kan jag tänka mig.
Men jag tycker inte det känns rätt att bruxa, roligare att ta ut då och då så uppskattar man den än mer.
Då kan man bruxa ngt billigare å mindre unikt.

Nicke
zp
82
zputnic
BMW 320ik Sedan -88
BMW 325i Touring -89
Där har du en riktigt bil, lika bra att satsa fullt ut, annars blir man aldrig nöjd =)

Länk

MVH Micke

Jag har också hört att 840 ska vara mycket problemfriare än 850, stämmer inte det?
M.V.H.
Det stämmer BMW:s V8 är billigare att underhålla minder drabbad av problem än V12:an. Men hur kul är det med en liten V8 i en bil som väger 2 ton och ser ut att toppa 300 när den är parkerad. Lite pinsamt när man blir omkörd av en 540 touring...
Jo, det är ju sant!
Fast om man köper en 8serien för att åka snabbt så duger bara 850CSI tycker jag.
Men 840 finns bara med AUT?
M.V.H.
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Jo jag är medveten om att det blir en dyr bil även efter att jag köpt den. Att jag tänker låta den kosta max 200 tusen, och då har jag ändå räknat med att jag utöver dte ska ha en buffert på 25 tusen. (gör inget om bilen då blir lite billigare)

Att äga den sen kommer att i försäkring kosta 27000/år hos Länsförsäkringar. Som det ser ut nu. Så jag kommer inte ha råd att äga två bilar tyvärr...

Jag vill ju ha en sommarkörd bil, sedan kommer jag använda den som bruksbil, men endast undersommarhalvåret. Men jag är en pedant så den kommer skötas varsamt. Tanken är faktiskt att jag ska kunna behålla den en lång tid framöver. Men eftersom jag vill köra bilen ofta går det inte att entusiastförsäkra den =) Hur mycket entusiast man än kan tycka att man är...

Tack Zputnic =) Det kommer jag att göra, hatar halvmesyrer =)

bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
denna ser fin ut medLänk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Emelie: Bara ett tips! Om du ska ha den som bruksbil under sommarhalvåret så kom bara ihåg att verkligen köra varm den hela tiden så fort du har startat den. Annars blir oljan sämre snabbare och du kommer att få byta den oftare. Det märker du på de gröna prickarna nedanför hastihetsmätaren.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.