|
|
|
|---|---|
|
nån som vet var det kan vara för fel?? min bil bara dör efter ett tag....när den är varm tror jag...fick igång den förut då gick den tills den blev varm o lite till sen dog den....o går inte o starta. när den fått stått FLERA timmar ett dygn lr 2 då startar den påengång.... den har ioförsig dött när jag "buskört" men förstår inte varför...... tacksam för svar! /micke | |
|
Kanske soppapumpen? I så fall kan du prova slå lite på tanken under bilen när bilen inte startar, och se om det hjälper. |
|
|
Hej. Jag hade samma problem med min E30 320-87. Då var det en luftslang som spruckit. Kolla alla salngar så den inte tar tjuvluft. Spraya startgas på slangarna med motorn igång och märker du att motorn går upp i varv så har du hittat felet! Du kan även klämma, känna på alla luftslangar. jag hade exakt samma problem, den dog i farten och vid olika tillfällen. lycka till ! |
|
| Har det hänt ofta? Min tvärdog för att sedan starta på rullen höll på så några gånger .. sen gick den felfritt länge sedan dog den .. och för mig var det soppapumpen.. men det kan ju vara nåt annat fel för dig | |
| har fått hem bilen nu :D så ska ut o kolla i morrn...den stannar när man körbreställ tror ja de är...inte när den är varm...fast den är ju varm också men :P mm tror nog på soppa pumpen...fast vill inte den ä ju dyr :P men men shit happens :D är så konstigt att den där när man är mitt uppe i ett breställ precis som om soppan skulle flyttas till ena sidan av tanken :P har bara 12l i tanken man ska ju gå endå. skumt fel...aja ska se om ja hittar fel i morrn *hopppas* tack alla | |
|
har du tänkt på att de kan bara glappkontakt i elen?? som gör att soppan slutar pumpa när du e ute å rejsar?? :) BMW Williams F1 Team. |
|
|
Har hittat felet!!! hade kommit fukt i styrboxen!! vattnet kom väll på nå olämpligt ställe när man rejsade :P hehe aja man nu går den som ett spjut igen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.