|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hur ter det sig med seperata spjäll iom överladdning? Är det svårt att få det att lira, eller är det bara att göra ett nytt plenum (med lite kalkyler, så klart!) och ladda på? | |
|
Finns ingen större vits med separata spjäll när du överladdar. Åtminstone så är det inte värt besväret. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
fjamsetramsa: Om du har ASC så blir det mer problem.. Jag skulle inte ge mig in på det då.. |
|
fjamsetramsa |
Nej!! Har börjat förstå det..men man överlever väl det med...får väl trösta mej med ett par M3 speglar eller nått.... |
|
B10Alpina, Vad svetsade du termostathuset med?? Testade med TIG'en i morse men det var svårt som f** att få det bra. Beror kanske mest på mig själv.....? |
|
|
Själva svetsningen gjorde en bekant till mig.. De som jobbar med sådant klarar det med förbundna ögon. Kapade bara till allt, och sa hur det skulle sitta ihop. Om du inte känner någon som kan svetsa alu, så kan det var knivigt. Finns rätt så mycket magnesium i den där aluminiumen, så se upp. För det kan bränna igen snabbt. Prova med en mekanisk verkstad i din närhet,, de kan säkert hjälpa dig. |
|
|
bränna igenom.. |
|
|
Misstänkte att det var något med legeringen. Trodde att det var mest kisel i den..... Gjorde ett nytt svetsförsök nu på em (term.hus nr 2). Blev bättre men inte supersnyggt, ska testa om det håller tätt också, annars får det bli verkstad (sista nr 3). Sågade ur och vände på anslutningen till kylaren så att den blir uppvinklad och går fritt från m5-insuget. Lite bilder: Länk |
|
|
Får spjällhuskontakten plats då du vände på anslutningen? Tips: Då du fräser,, doppa fräsen i olja så sätter den inte igen sig i skären. Men det kanske du visste redan. Annars ser det riktigt bra ut... ;)) |
|
|
Ja, Även orginal spjällhuskontakt får plats men inte orginal kontaktdon som sitter på kabeln. Lösning är enbart "kabelskorna", eller lödning direkt på spjällhuskontakten. Annat alternativ är att vrida den som du gjort. Jag kommer däremot inte att använda orginal utan spjällägesgivaren från m106-motorn, den som också är monterad på bilden. Tack för tipset med fräsen! |
|
|
Kommer ihåg att jag var tvungen att köra med original spjällhuskontakt, inte den som sitter på M-insuget. Tänk på det innan du är klar med allt,, körde jag med M-kontakten och dess givare gick inte bilen. Men vet att vissa har fått det att lira iaf, men kolla upp det. Så du inte får göra om allt,, (om inte original givaren skulle få plats.) Mvh.. Micke Skiöld Länk |
|
|
OT B10Alpina, har du fått RGS-Alpinan såld..? |
|
|
Japp,, till Örebro. Mvh.. Micke Skiöld Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.