|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
Kan man montera M5 insug på en 535:a ?? Skulle det ge effekt?? Snyggare hade det ju blivit iallafall |
|
Kul att du har fantasier,,, /Mats |
|
fjamsetramsa |
Javisst..tyckte jag läst de någonstans..ska finnas ngn typ av adapterplatta... |
|
Skulle det fungera så skulle det låta otroligt bra! //Schnitzer |
|
|
lite skrämmande okunskap här är, om man inte har ett vettigt och bra svar att komma med är det inte då bättre att helt enkelt låta bli att svara??? Flera personer har gjort det här på frumet tidigare..bla en kompis till mig har monterat s38 insug på sin trimmade m30. Han hade annvänt sig av adepterplator mellan spjälhusen och toppen. |
|
|
Funkar bra med m5-insug på M30-motorn. Det som behövs är endast en adapterplatta. Petri på forumet har bygt sånna förut. Ska tydligen kunna ge uppåt 20hk att byta insuget. Sök på forumet så hittar du mer info. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
fjamsetramsa |
Skulle en sådan grej bli dyr?? |
fjamsetramsa |
Och får nog hålla med Nirvana |
|
Beror på. Insuget kan gå på mellan 1500-3500kr beroende på vem som säljer. plattan hamnar på en 1000kr ungefär. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
fjamsetramsa |
Behöver man bara plattan och insuget?? Inga andra grejor?min bil har asc om det är ngt hinder.. |
|
m5 insug... Låter intressant. Hittar ni sånadär adapterplattor så skriv det hit i tråden, är lite sugen själv på det. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
fjamsetramsa |
Ja skriv!! Är det svårt att få tag i insug då?? |
|
Här är några bilder på hur jag gjorde,, dock så är allt inte klart på de bilderna. Kolla här: Länk Mvh.. Micke Skiöld Länk |
|
fjamsetramsa |
Så coolt...coolare än dom som tycker man ska drömma vidare... |
|
Det ser ju betydligt bättre ut än med originalinsuget. Effektökningen skiter jag i, det är utseendet jag vill ha. Gillar inte insuget på m30:n. Det ser så fjantigt ut. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Det varierar lite hur svåra dom är att få tag på. Och vad du behöver mer än bara adaptern och insuget beror lite på hur du har tänkt att göra. Om du kör med plenum, orginal LMM och spjällägesgivare så går det kanske att klara sig med orginalstyrsystemet och mappa. Men det bästa är ju givetvis att antingen köra med piggyback eller separat sprut. Då kan man tom köra utan plenum. Blir gott ljud då :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Om man bara är ute efter ett annat utseende så är det lite mycket jobb för det,, då är det klart bättre att köpa en annan bil. Med M-insug redan från början ;)) Men det både blev bra och gick bättre efter den operation på bilen. Satan vad jag saknar den bilen... |
|
|
Hehe:) Skulle ju vara om man hade en M5 på gården:) Synd bara att ekonomin inte är tillräckligt stark för det. Hur mycket jobb ligger bakom en sån installation? Kan skruva å jag har ganska bra kontakter så det ska väl inte bli några större problem. Exakt vad är det som ska göras? // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Det kräver en hel del modifieringar,, Jesper gillar att skriva. Så J.Dredd ,, ,, bara att börja dikta upp en lista. Men du får som exempel bygga om termostathus mm för att få plats med insug, och vad jag fattar så ska det ner i en E34. Då kanske det får plats med plenium och allt, det gock inte i E28. Då behöll ju iof, jag original trattar till pleniumet. Kan ju bygga på många olika sätt,, bara att börja spåna efter hur du vill ha det,, mät och inhandla det som behövs. Sök efter Petri,, han byggde i en E34,, vet att han har en sida med lite bilder på sitt bygge. |
|
|
Ok. Ska kolla. Tack. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Jag har ju inte gjort konverteringen själv (ännu), så jag vet ju bara det som skrivs här och på andra forum. Men av vad jag har läst, så är det som B10Alpina säger. Finns tydligen lite olika sätt att lösa teremostatproblemet. Men sök på forumet här. Allt detta har varit uppe ett par ggr förut. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.