|
|
|
|---|---|
Lars Jakobsson |
Nån anning om det kan funka, och vad det kan krävas för mod.? Kanske någon vet...för jag är bra sugen på det. //Lars Min älskling: Länk |
Lars Jakobsson |
Nån som vågar sig på en gissning då? Vore så grymt om man fick det att funka... //Lars Min älskling: Länk |
|
Hade det vart E39 borde det ha gått iom att den har båda motorerna, osäker om 3.0d passar bolt on på E36, antagligen behövs nya motorfästen o lite massage,,, Mvh |
|
|
Rent mekaniskt måste det gå även om det säkert inte är bolt on. I värsta fall måste du modda tråget, antagligen inte men i värsta fall så får det svetsas lite där. Växellådorna är annorlunda, vet inte om 330d-motorn (M57) passar din låda men kanske. E46:ans motorfästen ser inte så våldsamt annorlunda ut så har du tur passar de. Du kan alltid jämföra partnr. och hur olika saker ser ut här: Länk Ett tips kan ju vara att titta på hur det ser ut på E39:an också eftersom den ju finns med båda motorerna som nämnts ovan, kan ju gå att se vad de ändrat på. |
|
Lars Jakobsson |
Ser riktigt lovande ut så här långt, nu ska vi bara hitta nån som har lust att utföra det. Växellådan tänkte jag flytta över med, inga fel med 6 växlat. //Lars Min älskling: Länk |
|
Klart det går, inget är omöjligt. Ett av mina projekt i framtiden är tänkt till 330/530d maskin i en USA pickup från 40 eller 50 talet. Vad som behövs är en relativt komplett bil att plocka delar från, att bara köpe en motor och lite kabel är helt uteslutet, då ECU arbetar med ACC, ABS, med mera. Därför är en komplett bil att föredra. I ditt fall så skulle jag på grund av egen erfarenhet rekomendera dig att se dig om efter en färdig 330 diesel iställt. Sparar mycket tid + pengar. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
Lars Jakobsson |
ok, fän :( Hade ju varit så kul :P Men Göran, tänkte prata med dig lite om hur mkt det skulle kosta att trimma upp motorn som sitter i. För såna jobb gör du väl? La till dig på msn, annars kanske man kan ringa? Mvh Lars Jakobsson Min älskling: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.