AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
626

Varning för skojare!!!

323E21terror
Måste varna alla om en 328cupe'-95a med 12000mil på mätaren. Min kompis åkte 70 mil för att han var intresserad av bilen, killen som ägde den sa att den var i toppskick och aldrig skulle låta min kompis åka 70 mil om den inte skulle vara ok.
Bilen är svart och har någon typ av 18" fälgar..svart skinn och sportstolar samt M3 optik runt om samt det mesta i övrig utrustningsväg. När kompisen kom så stod bilen där superputsad och invändigt var den super fin, sålångt verkade allt mycket bra.

Min kompis hade med sig en annan kompis och när de tog plats i bilen och körde iväg så märkte de direkt hur kopplingen slirade (slut med andra ord), vidare så kom det svart rök ur avgasrören när de pressade ur den lite samt klonk under bilen lite då och då.
När de stannade bilen upptäckte de att motorn tickade mycket högt, och sedan kollade de oljan och det var snustorrt på stickan. De körde tillbaka till killen och förklarade och han sa att problemen berodde på att han inte hade hunnit byta olja...vilket skämt.

En annan grej var att de inte hade kunna åka hem med bilen då den stod avställd, man ställer sig frågan trodde killen verkligen att han kunde lura på vem som helst den bilen?
Killen var av ej svensk härkomst och bilen är säkert stulen eller något? iallafall om någon råkar hitta en sådan bil för 110000kr i Värnamo så kan jag rekkomendera er till att inte ens tänka tanken på att köpa den.

farten är min drog
hej
Är det inte lustigt att de flesta bara gått 12000 mil
hmmm
mvh
An
291
Antiloop
E38 728iA
Kent: Stämmer precis, de flesta e-36or har gått 12000 mil, har kikat lite på 2 st 328. Båda med det miltalet och båda med tokslirande koppling.... Nåt lurt e det allt...
Crusty
va fan min bil har ju 12000mil på mätaren! men det e ju osså en 318! haha!

"The Blue BMW"
323E21terror
Det absolut otroliga är hur f... kan man bara köra en bil utan att ha någon olja i den? hur svårt är det på en skala att fylla på olja? Jag har aldrig varit med om att man slarvar med olja speciellt i en 328 från 95..hur inkompetent får man bli?

farten är min drog
er
256
eraabos
M3 E30-88
Tycker att det är jäkligit illa att säljaren försökte lura din kompis, såna människor ska ha en fet smäll!

Man jag undrar en sak, varför skulle bilen vara stulen?! Har du något som kan tyda på det?

Mvh Abbe

Aldric
När vi ändå är inne på ämnet .. ;)

Min 318 gick utan olja i ca en vecka eller nåt sånt, jag vart påkörd i fronten så huven gick inte att få upp men bilen var jag tvungen att använda så det fick bära eller brista. När jag väl fick upp huven var det helt snustorrt på stickan... (idiotiskt, men det var nödvändigt och en engångsföreteelse). Tickade aldrig så lite om motorn gjorde det men den tystnade så snart jag fått i ny olja igen ;).

Bra kvalitet på dom här BMW maskinerna tror jag ..

//Föreningen för ointressanta kommentarer
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nr: 256
Tjenare...
Tänkte bara dela med mig av en liknande händelse..
I somras Fick jag syn på en 328 -96:a på text tv.. Bilen fanns i Helsingborg ca 35mil enkel resa...
Jag ringde iallafall upp killen som bröt på något utländskt språk..
Bilen var en 328 coupé -96
M-tech utvändigt..
9000mil
skinn
Stor klima
farthållare
stor chekk.
m,m typ fullutrustad..

och på telefon så skulle den vara väldugt fin m,m färdig att köra.

Priset var endast 110k
så jag å far å mor åkte ner å kollade på bilen..
Set första vi får se är att det hänger en tysk skylt med en skryv snett i fram...
jaha skulle inte bilen vara färdig att köra.. den är ju tyskreggad????
jo men det sa jag hävdar killen..
och det skulle vara en lite spricka i framrutan på ca 1dm det var 2 st på ca 5dm istället..
iövrigt var bilen gansla fräsh.. men man kunde ana att bilen hade vart omlackad såg små cirkelliknande sliprepor i lacken..
Bilen var diamantsvartmet och hade 17"
vi tog en provtur å den gick fint..
Så farsan sa vad får man ge nu då????
Ja du eftersom killen (jag) prutade 10k på telefon så får du de förr 100k.. jag pratade aldrig om nåt pris i telefon..
vi frågade om servicebok m,m
aa de ligger hemma i lägenheten.. så vi åkte å tog ut handpenning..
När vi kommer till lägenheten låtsas han gå å leta i ett skåp han har hemma å säger att han inte kan hitta boken men att vi garanterat får med en fullstämålad när vi skulle hämta bilen 2 dagar senare...
sen kollade vi på fharzeugbriefÄ(eller vad det heter)
å där står det att builen är en -95 årsm..
jaha så vi blev väldigt skeptiska till bilen ok du får den för 98k jag lovar du hittar inte en billigare 328 i landet...
vi sa att vi hör av oss m,m så vi for hem och det blev inget köp...

Bara en liten historia om hur det kan vara att kika på bil....
Mvh //Hebbe
323E21terror
Anledningen till att jag misstänker att bilen var stulen beror på att säljaren var tokdesperat att bli av med den, och fast mina kompisar sa att det inte skulle bli något köp av så ringde han dem på mobilen och sa att han kunde gå ner i pris samt att han hade ställt på bilen bara för att de skulle kunna köra hem med den. Om man har en ärlig 328 likvärdig med denna och inte blir av med den om man begär 110' kr är det något verkligen lurt med bilen...jag säger inte att den måste vara stulen...men det är inte uteslutet iallafall.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.