|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har lite abs problem på min BMW 525i 92:a ABS lampan lyser precis efter man har startat motorn, Jag har kollat följande: Först trodde jag att en sensor vid hjulen hadde pajat, (Försäljaren jag köpte bilen av hadde bytt en sensor som var trasig innan han sålde den till mig) Så jag testade alla sensorer, jag mätte växelspänningen från givarna när jag snurrade på hjulen, alla sensorer gav ifrån sig spänning dock lite olika resultat, den nyare sensorn gav ifrån sig ett betydande större utslag, men alla sensorerna fungerade. Sen kollade jag även de två reläer jag sår i abs burken under huven, de funkade oxå. Någon som har något bra råd ?? ,Dessutom så uptäckte jag en annan sak, jag misstänker att det läcker in kylvatten i motorn, det lucktar mkt skumt där man fyller på kylvatten, och det var mycket kondens när jag tittate på locket till motorolje påfyllningen ? Vad är det troligaste Felet ? byta toplockspackning ?? Ja, det var mina problem på bilen, snart är det besiktnings tajm, så alla svar är MKT välkomna. -Praetorian | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.