AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
648

318 cupe

na
394
nasse
528i-98
Ungefär vad kan jag begära för en 318-93 cupe med rasad kamkedja
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag skulle rekommendera marknadspris för en fungerande IS i motsvarande skick minus 15.000 kr. För den pengen borde det gå att hitta en vettig motor och få den monterad samt ha en liten riskbuffert.

Nu vet jag ingenting om bilen ifråga, så det är svårt att sätta ett pris på den. Miltal, fälgar, utrustning, skick, etc?
na
394
nasse
528i-98
Motorhuven är rostig plyshklädsel lite rost på framskärmar men inget allvarligt alufälgar ac
na
394
nasse
528i-98
Är det ingen som har någon uppfattning om vad jag skulle kunna begära för bilen,bara på ett ungefär, rost på motorhuven lite på framskärmar plyshklädsel taklucka ingen ac alltså alufälgar
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej igen! Ca 18-20.000 kr kan väl vara ett bra utgångspris. Sen kanske du får vara beredd att pruta några tusen.

Mr C
na
394
nasse
528i-98
Så det kan bli så pass för en bmw med kamkedjeras ändå
-BeeMWe-
Känns som att 20 000 är en riktigt övervärdering. Lägg till 10 000 och du har en iS cupé som inte är deffekt.

Skit samma om en ny motor hittas för 5 och arbetet kostar 3, i ett köp av deffekt bil så blir klumpsumman av detta högre än vad det skulle kosta att åtgärda i delar och tid för nuvarande ägare.

Runt 15 papp med utgångspris på det och minus nån tusing eller 2 efter prut pga rost du inte uppgett i annonsen.
na
394
nasse
528i-98
Tycker ditt resonemang BeeMWe låter vettigt,hade nog räknat med något sådant själv
-BeeMWe-
Och endå var jag full när jag skrev det... ;)
na
394
nasse
528i-98
Men det var rätt bra ändå trots fyllan ,har fått ett bud på 13000 idag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.