|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Petrus. Den var inte snygg.. :-( Foten: Hoppas att Du blir bättre, får Du behandligar för ryggen? Jag har själv en whiplash skada efter att ha åkt taxi!! En liten japs drog in i taxibilen i ca 70 blås, jag satt framåtlutad och läste en bok. Tyvärr fortfarande återkommande grava problem efter 4 år... :-( /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
liten fråga bara, OT men. filket försäkringsbolag kontaktade ni när ni ska få ersättning för skador vid krock, har näligen en polare som krocka under stormen o har fått problem med nacken. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
sitt eget naturligtvis... /Christofer |
|
|
no skit, men är det försäkringsbolaget som man har bilen försäkrad eller? han har bara trefik, kan han forfarande få ersättning? eller ska de va nån sjukförsäklring? snälla förklara. mvh >Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Var han vållande eller någon annan? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
han krockade med ett nerblåst träd o har nu problem med nacken Hubbe325--> de va inte meningen att låta otrevlig. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
JaJsEn: Bilens trafikförsäkring täcker skador på förare/passagerare. Om man får bestående men kan invaliditetsersättning utgå från tillexempel privat olycksfallsföräkring eller facklig fritidsföräkring eller liknande. Be din polare kontakta sitt FB, så förklarar de säkert mer. |
|
|
Stod tidigare i år på en rallysträcka för att kolla lite på en kompis. Hittat en bra plats i en snabb, svepande ytter, och ställer oss en bit in bland tallarna. Just bilen vi skulle se glider i kurvan ur spåret och tappar linjen, klipper en stubbe precis i vägkanten. Stubben slår av hjulupphängningen fram, och bilen går vidare utåt, fortfarande med god fart och fronten först. Tar stopp mot en tall ca 10m framför oss. Tallfanskapet tränger in ända till torpeden. Både förare och kartläsare kliver ur tämligen oskadda, men skapligt skakade. Blev nog dagens sevärdhet utanför akuten, med bilen lastad på trailer bakom teambussen parkerad framför dörren till akuten. Gick över 100 km/h, utan bågen och bältena hade dom knappast gått idag. Trösklarna och taket såg ut att ha kollapsat, bågen var det som höll kupén någorlunda intakt. Rattenkransen var böjd framåt... Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
bmwlundqvist ---> Tack för svaret, de va det jag ville höra mvh Erik jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
En sak alla försäkringsbolag inte talar om är att alla som har skadat sig i trafiken har rätt till en advokat som sköter din talan till f-bolagen kostnads fritt. De e bara att kontakta en advokat så sköter han resten och fakturerar sitt arvode direkt till f-bolaget. bilen:Länk |
|
|
OK bra att veta, tack så mycke. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Foten: Måste man först kontakta FB eller är det bara att fritt välja sin advokat? | |
nikkieb0y |
det värsta jag vart med om var 10 dagar efter jag fyllt 15, hade precis trimmat moppen och var ute och körde på en led som går efter dalälven. rakt in i en sten både jag å moppen i älven brutet ben och vänster handled av på två ställen och en moppe fattigare. hehe. |
|
bmwlundqvist: Tror de bara är att fritt välja advokat så ordnar han resten men ja vet inte riktigt ring och kolla... bilen:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.