|
|
|
|---|---|
|
tjenare! har lite probs med min tomgång efter det att jag konverterat min 320i -87 bilen har ingen tomgång och går inte på jämn gas. dvs. varvar jag upp till 4000varv och håller gaspedalen stilla så går han sakta ner i varv tills han dör, juckar man till på gasen så går han fint igen.. men jämn gas funkar inte, inte heller tomgången. orginal sitter det två slangar på ett instucket T-kors in i plastkröken mellan LMM och gasspjället, vad är dom till?? en går till insuget bakom gasspjället och den andra ner till en 4-vägskors ender insuget på gasspjällets sida. då jag inte trodde att dessa behövdes så är dom bara pluggade. har nämnligen inte kvar plastkröken så jag har ingenstans att sätta dom längre.. kan detta ha någonting med min tomgång att göra? det är det enda som är ändrat ifrån motorns orginalutförande. turbon sitter ju på plats men turbon är inte kopplad till insuget ännu.. så den ska ju vara som den var innan konverteringen. den fungerade ju då.. är det någon som har något tips? mvh Jimmy | |
svintoleffe |
Du har ju tomgångs motorn där, har du kopplat bort den, det andra är för vakument för bromsarna, om jag inet är helt ute o cyklar i det fria. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
jag har nu satt dit båda slangarna på min nya krök mellan lmm och gasspjället där jag har mina extraspridare men har fortfarande ingen tomgång. visst blev det mycket bättre och bilen går säkert 30sek nu på tomgång men efter det dör den. jag trycker genom min lmm kan den ge felaktiga värden? jag har inte mixtrat med klaffen då jag kommer ju att köra bilen helt orginal med orginalspridare och allt ända tills laddet blir över 0.15bar då två extraspridare sätter igång. det bör ju inte vara att det är svårt att suga luften genom turbon på tomgång och låglast eller?? det blir ju en bra extrabit för motorn att suga luften helt klart. alla mina tryckrör är 50mm inv. det är väl inte förlite?? tacksam för hjälp! mvh Jimmy -kan du svänga kör du för sakta- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.