|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja.. jag är då ett Alfafreak jag med.. Efter att ha kört 320, 325 E30 m.fl BMW så kan jag ju säga att det ända körglädje mässigt i närheten, av Alfa Romeo, som kan tänka mig vara lika roliga är E30 318iS och E30 M3... Lätta där fram och inte så förbannat understyrda.. Men iS saknar ju helt klart effekt! Har haft en Alfa 75 2,5 -87 (10500mil och nyskick), 75 3,0 -90 (17000mil, lite banpreppat chassi, 1 ägare), samt en Alfa GTV2000 -80 i orginalskick! 75 med 2,5 V6 har ett sånt underbart ljud som alfas 3,0 motorer inte kommer upp i! Det är en sån vacker sång!!!! 75 med 3,0 är en MYCKET trevlig bil, dock lite understyrd om man går in med för mycket gas i kurvorna... Men att sen släppa gasen, då blir det mycket trevligt igen.. =) Älskade verkligen min 3,0 så jädrans mycket men tyvärr blåste jag topplockspackningarna och hade varken tid eller pengar till att byta dom så den fick gå på försäljning.. =((( GTV2000 har ju som bekant ett mycket trevligt dubbelförgasar arragemang, och den låter faktiskt riktigt tyrevligt den med när gasarna brölar på! Bästa ljudupplevelsen jag NÅNSIN har haft var när jag åkte med i min pappas Alfa 75 2,5, borrad så den var nästan 2,7 liter samt lite annat tjafs gjort och dubbla 2,5" framifrån... OJOJOJ vilket SOUND de var i den!!! //Andreas "Holman" Holmström |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.