|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
De flesta människor byter inte spridare för att de är noga med bilen, utan för att de fått problem, något att tänka på... Tycker att du ska kosta på dig en koll hos en aukt. verkstad. Behöver inte bli så dyrt om du leder dem lite med vad du själv kommit fram till. |
|
|
Jo jag vet. Blir nog att kosta på ett besök hos bmw, verkar vara enda sättet att få svar på problemet. Tackar för alla svar //mvh Simon |
|
| Direkt efter utblåset på turbon alltså avgassidan går det alltid sönder "flexet" innan avgassystemet går neråt och fortsätter bakåt. Första delen på avgassystemet kan man säga alltså direkt bultad på turbon. | |
|
lillåkarn Ja, tydligen går det ju inte att göra det klart nog... |
|
|
Jo jag har förstått vilken del av avgassystemet vart flexbiten sitter, men jag har endast funderat på katalysatorn alt. ljuddämparen som har varit felet. Förresten så gäller denna tråd en 325tds för att vara specifik, men sak samma. //mvh Simon |
|
|
Det här med att det viner från turbon beror på två saker om det ven redan innan flexi röret gick sönder 1: luftledningen till turbon igensatt eller 2: smuts på kompressorhjulet. MVH Johan |
|
|
"1: luftledningen till turbon igensatt" = Fullt laddtryck, vilket resulterar i enorm värmeutveckling (om bränsletrycket är detsamma) samt rasad turbo. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
ja det är inget jag har kommit på själv läste i en turbo försäljares felsökningsschema... MVH Johan PS jag tror mest på alt 2 smuts på kompressorhjuletmycke sot kommer det ur en dieselmotor och det kan ha bränt fast på turbin bladen... Inget jag kan säga till 100% menn det är en ide...DS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.