|
|
|
|---|---|
|
Tjena allihopa.. Jag är en kille på 17 år som snart fyller 18 (66 dagar kvar i skrivande stund) har funderat väldigt mycket på att inhandla en bil, och några bilar jag har tittat extra mycekt på är: BMW 535i E34:orna.. då frågar jag er, rutinerade BMW fanatiker, är BMW 535 en bra bil.. det ska visst vara en snabb och körglad bil har jag hört, är detta sant? för köpet ska ske om några veckor, så då är det bra om man kollar runt lite... om det inte är en bra bil, så kan ni ju ge exemple på bra och helst snabba bilar, men just nu så är det en 535 som stor i centrum.. tack på förhand//Simon | |
|
Snabb och körglad? Javisst! Bra? Jojomensan, tysk ingenjörskonst. Dyr att äga? Kan bli så om oturen är med dig. Säker? Du sitter nog säkrare i den än i en 3-serie av älde årsmodell. Stöldbegärlig? Kanske inte så mycket längre, beror ju på skick förstås... och vilken avsikt en potentiell biltjuv har med sitt stöldobjekt. Däremot kan fälgar och annat "lull lull" få fötter om du har otur. Med tanke på din ålder bör du tänka på att försäkringen kan svida en hel del beroende på vart du bor. |
|
| jo, för mig skulle det kosta runt 35.000 om året att äga, men som tur är har man snälla släktingar som kan stå för den...hehe, så priset ligger drygt på 6.500 hehe | |
|
Tjena "Möbelgrisen" Kan bli en dyr bil att äga om man har otur......min som jag hade drog alldeles för mycket soppa för att det skulle va roligt. Tror nog att en 325 e30 skulle passa......mycket roligare bil attt köra och tanka :) Komfortmässigt så ligger ju e34:an före, men det tycker jag att körglädjen i en e30 väger upp. Hoppas att du hittar en bil som passar din smak och tycke...///Robban |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Har äkt 2 st e30 och det går inte att jämföra med e34 komfortmässigt.....vridmässigt.......tryckmässigt....... =) Har en 535:a nu och är mycket nöjd med den Pris skillnader på rep.... delar är inte mycket större på en 325/535 De skriver att det kan bli dyrt om du har otur lovar dig att det kan bli precis lika dyrt om du har otur men en 325 ,,,,, Visst nackdelen med 535 vs 325 är : * Förbrukningen * Försäkringen Om du ska köpa en 535:a se till att kamen är bra helst bytt om bilen rullat mer än 17000 mil Det va det jag va rädd för när mina tankar lutade mot en 535:a Vet att vid typ 22000 mil så går en vippa av för att kamen är helt slut !!!!!!!!! Kostar ca 10000:- om man gör det själv och inte tar några genvägar!!!!!!!! Lycka till Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.