AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
956

Hur mycket är lagom att sänka bilen?

Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
Nu har jag äntligen hittat lite väghållningskit till bilen,
är det lagom att sänka 35 fram, och 10 bak? jag har en
m3 cab E36 -94. De flesta sänkningskiten till m3 verkar sänka på det viset. Hur har ni sänkt era M3:or?
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Har ingen M3 men svarar iaf.
Det du säger låter bra, du får ju lite komfort kvar å de e ju bra.....själv har man sänkt bilen 100/100 (riktig sats, ingen garagesänkning) å det ser ju grymt ut iaf. Säg så här: det man förlorar i komfort vinner man i väghållning :)

/Makku
Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
Å fy fan! den lär ju ligga som ett strykjärn på vägen..! men vad jag har förstått så sänker inte satserna till m3 lika mycket som på övriga e36, pga att m3 redan är sänkt från fabrik? jag har ju bara nån centimeter till skärmkanten med originalfjädrar på. varifrån har du köpt grejerna? jag funderar på ett kit från FK, men har ingen erfarenhet om dom är bra eller inte.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
15mm borde vara lagom.
Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
acey > menar du runt om då, eller 15 mm bak? för den ser lite högre ut fram!
Jag tycker det verkar helt onödigt o sänka en bil bak med 1cm oavsett bilmodell.
Men det är ju vad jag tycker :-)
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Joanzzon ==> Det gör den, jag lovar.....tänkte inte på att M3:orna redan är sänkta, men isf. lär det bli alldeles perfekt med 35/10 sänkning...vet ej var dom e köpta då dom satt på bilen när jag köpte den.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Min bil är sänkt 40 fram och 10 bak.
Bilder finns i länken nedan.

Länk
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
om man tar en vanlig e36 coupe och sänker den 60/40 så är den sänkt som en m3:a
Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
T_Gul BMW > Hehe! ja det låter kanske onödigt, men det är ungefär en centimeter mellan skärmkant och därck nu, den vill jag ha bort ;)

Sackan > Ja det verkar vettigt, så jag kör på det!

1BJÖRN > Ser alldeles lagom ut, så jag kan nog köra på det jag tänkte, lär se ut som på din, bara 5 mm högre fram ju!

m-b > Då var jag inne på rätt spår, tack för info!
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jag sänkte min M3:a -93 30/30. Tyckte det blev lite för mycket bak, så jag bytte till 15 bak. Efter det så var det perfekt.

Så, 30/15 eller 40/10 som H&R oftast har på sina satser rekommenderar jag.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Sackan: Var har du hittat en 100/100 sänkning? Mesta jag hittat är 60/40.

Såklart dämpare och allt då, vad kostade det hela?

Hur stora fälgar har du? Måste ju bli trångt redan med 17".
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
BeemerFInne ==> Vet ej vart det är köpt, de satt på när jag köpte bilen i somras.....kommer inte ihåg vad köparen sa att det var förutom att det var tyskt (Eibach, kan det stämma???)

Har 18" med 225:or runt om å det e inga problem, men trångt är det.
em
339
emhå
525i -88
Sackan: hur ser dina hjulvinklar ut egentligen? är inte helt övertygad om att du har så bra väghållning om du inte flyttat bärarmarna för att få ordning på vinklarna...
bumper____________har du föer bilder på din bil de hade vat kul o se på :)

Toni
Visserligen förbättrar det väghållningen desto lägre bilen är, Men även lite dyrare grejer kan vara bättre än vissa billigare modeller!
varför sänka bilen som en dåre, när man kan köpa hårdare stötdämpare/fjädrar, ger ju bättre väghållning gentemot sänkning till en viss grad! Visst, en låg bil är jävligt snygg, Men itne så praktisk!!
Hellre lägger jag nog till 4000kr på riktiga grejer och får bättre väghållning och ändå körbar bil som inte skrapar i allt på vägen!
+ sen är det mkt som hänger på vilka däck man kör på!
Många som itne verkar tänka på det här, sänk inte bilen på tok för mkt, utan köp bra däck istället! och sänk lagom så att bilen förblir körbar!

Shake That Ass
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.