AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
521

Ett svårt val för mig

Äger idag en Opel och vill så gärna hellre ha en BMW. Är sugen på en E34 eller en E36. (2-2,5lit) Frågan är däremot vilken man skall rikta in sig på. 5-serien känns som mer bil för pengarna, men 3-serien är vackrare tycker jag. Kan någon ge mig lite allmänna tips, vilken är mest problemfri, ekonomi, helt enkelt vilken är bäst köp? Något speciellt man skall kolla på ovannämda modeller? Funderar på att lägga ut ca 60 000:-
Tacksam för svar / MVH Kristoffer
Tjena Krabba
Det gör du rätt i, Kasta bort opeln fort.
En 525:a 93 med vanos tycker jag verkar vara en mkt bra bil (söker en själv).
En E34 lagom sänkt med 17-18" fälgar är enligt mig snyggare en en E36.
Det är väl som med alla bilar kolla mil, Servicebok allmänt skick.
Kolla andra trådar under 5serien så hittar du mkt info
Lycka till med köpet
mvh
stimpenbmw
Min åsikt är att E36an kan man få lite mer sportig look på. Medans E34an är mer elegant och lyx.
Det beror på vad man vill ha. Själv väljer jag E34a som läget är nu.
Jag tror att du får en finare e34:a för 60000:- än en e36. Lägg till ca 10k och du kan få tag på en 540 men då bryter du förstås 2,5l gränsen.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Köp en 525i 24V -91 eller nyare. Mycket bil för pengarna och man kan få en väldigt billigt idag.

//Schnitzer
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
E36an är nog i regel hårdare körd, då denna framför allt är mer en ungdomsmodell - 5serien är lite mer familjebil typ..

min åsikt , inte sagt att alla E36 är hårt körda!

sen , om man provar baksätet i dessa två , så är det ENORM skillnad i utrymme...

mvh Danne

390Nm - oljebrännare!
väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck...
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag slår gärna ett slag för 3-serien. Den är "snabbare och smidigare" runt böjar och styr dit man vrider ratten.
5-serien är LITE mer båt-känsla. Man höftar styrandet och "lägger till" lite mer där man vill stanna.
I gengäld rymmer 5-serien mer än 3:an....

MEN, det är endast min uppfattning. Min tips är att du helt enkelt provkör. Det är avgjort det bästa sättet att kolla vad som passar just dig!

Mvh / Micke R
Tack ska ni ha allihop för ert engagemang! Fan, nu fick jag nästan ännu mer beslutsångest än tidigare. (Nya infallsvinklar på bilvalet). Har förstås ännu inte bestämt mig, men det börjar att luta åt en E34.
Vi får se, helt enkelt. Kanske skriver mer om det dyker upp mer funderingar. Tack ska ni ha!
MVH Kristoffer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.