|
|
|
|---|---|
| När jag låser bilen med fjärrkontrollen så går alla dörrar i lås utom förardörren, men låser jag mednyckeln i förardörren så låses alla dörrar, vad kan det vara för fel ??? | |
|
Det här har varit upp en del. Det som brukar vara felet är kabelstammen som viks på lite kostiga sätt i bakluckan när man öppnar och stänger den. Kolla den och byt den om det behövs. Jag har nämligen likanande symptom på min. Min passagerardörr låses inte ibland när jag låser med dosan, och jag antar att det beror på samma sak. Som sagt - kolla upp kabelstammen som går till bakluckan. Det är mitt bästa tips. MVH: Björn --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D |
|
|
Jag tycker att det låter som om centrallåsmotorn till förardörren givit upp. Hade liknande problem till min förra 318 -94, då var det motorn som kastat in handduken. Det är byte som gäller om du inte kan leva med felet. En ny motor på BMW kostar ca 2500kr, en begagnad från skroten kostar betydligt mindre. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Jag har haft liknande problem på min passagerardörr. Det började med att när jag låste med fjärrkontrollen så låste passargerardörren lite senare än övriga. Sedan blev fördröjningen större och till sist så gick det inte alls. Jag tog loss dörrsidan och försökte smörja upp så gott jag kunde med smörjmedel på sprayburk (utan att ta loss motorn till låset). Det har fungerat än så länge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.