AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
689

Var kan jag hitta en motor till 325 a e30?

Hej jag undrar var jag kan hitta en motor till en 325 a e30 karosen det är så att kamkedjan gick i sönder den behöver inte vara den finaste motorn ja vill bara få bårt bilen....

Tack

Toni
Kolla i Powerbörsen:-)!En 325 E30 har för övrigt inte kamkedja utan kamrem förutsatt att det sitter en originalmotor (M20) i den

okej...ja kollade på Powerbörsen men ja hittade bara en där den va litte dyr jo de e orginalmotor men ja skrev fel finns det några andra ställen ja kan hitta motorer förutom blocket och Powerbörsen??

Toni
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Länk
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
i den där länken så finns det landets alla annonser-lycka till med sökningen!!
Tack för hjälpen jag ska ringa till några som jag hittat så ska jag se...

Toni
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
En sak kan jag inte råda dig är att leta efter motorer på skroten. I de flesta fall så e dem svindyra o e av okänd kvalité. Jag utgår från mina egna erfarenheter.

Ska man köpa en begagnad motor så ska den ligga i 2000-4000prisklassen. Oftast e d skrot som säljs o det e inte lönt att reparera dem.
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Hittade följande annons på Blocket där någon vill sälja en 325:a i delar, bla motorn:

Länk
svintoleffe
Bumer,,

jag köpte en motor ifrån en skrot i somras, jag frågade runt om mototrn han svarade snällt fick nytt kompprov på motorn.

plus att jag fick 6 månaders garanti på motorn.

Så det därmed att man inte ska köpa en motor på en skrot, det är skit snack.

jag köper heldre än motor ifrån en skrot än en privat person.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
svintoleffe--> samma erfarenheter angående skrotar som dej, men vad kostar en motor på skroten ungefär?

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
svintoleffe
JaJsEn.. den motor jag köpte hade om jag inte minns fel gått 11 tusen mil.. Den gav jag 6 tusen för.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
jar har hittat en snubbe som vill ha 12 tusen av mig för en helt ny renoverd motor ny vaten pump o allt det där innebär han hämter bilen (det är 13 mil mellan oss) nu på söndag o ja får bilen på tisdag

Toni
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.