|
|
|
|---|---|
|
Hej nu i samband med att 1-serien lanserades så blev även 2,0l motorn 4-cylindrig. Den har inte varit det sedan E21 väl? Jag tycker att den ska fortsätta ha en 6-cylindrig motor så ska det se ut enligt mig: 316i - 116 hk 318i - 143 hk 320i - 170 hk 325i - 218 hk 330i - 258 hk Så ska bensinmotorena se ut :P MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk | |
|
Det tråkiga med detta är att det blir dyrare att nå upp till en 3-serie med sexcylindrig motor. Att 320i som modellnamn nu associeras med en fyrcylindrig motor tycker jag spelar mindre roll. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Lugn bara! 323i med 177 hk lär ju komma också. | |
|
ollen: Den finns ju inte med i listan på de fastställda priserna för E90 som AutoPower publicerade idag. Men du menar att den skulle tillkomma senare...? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Min kamrat som kör BMW som tjänstebil har alltid kört 3 serie med minsta sexan. "man måste ju ha en sexa i en BMW". Alla som tänker som honom kommer nu hoppa upp ett steg till 325 istället. dvs de flesta tjänstebilsåkarna som tidigare hade en 320. merkostnaden på leasing är ju inte så stor. mer skillnad för de som köper bilen privat dock. Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
|
Olof O.>> Ja, det tror jag. BMW skriver ju själva att motorprogrammet kommer att utökas med fler modeller och eftersom 523i kommer med 177hk utgår jag från att den motorn även kommer i 3-serien, kanske till hösten -05? Det behövs ju nåt som fyller tomrummet mellan 150 och 218 hk. |
|
|
Fast sedan valvetronicmotorernas ankomst har ju faktiskt 316 haft en 1.8 liters motor, och 318 en 2.0 liters....... Och 320 har ju varit på 2.2...... /B |
|
andha45 |
styrman1: merkostnaden är liknande på leasning och privatköp, så länge arbetsgivaren anpassar löneavdraget efter ftg:s kostnad för bilen (vilket är vanligt). Över brytpunkten är dessutom förmånsvärdet förhöjt = det blir ännu dyrare att köra större motor än privat. |
|
Olof Svenholm, Skulle tro att 323i dyker upp i samband med lanseringen av nya touringen, under hösten 05/våren 06. Då lär också 330d/335d bli aktuella. Mvh. |
|
|
andha45: Faktiskt så har jag ingen aning om hur hans arbetsgivare gör med löneavdrag, vet bara att det inte blev så stor skillnad för honom. Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
|
ollen, bmw_chrille: Ja, det låter ju iofs högst sannolikt. Vi lär få se :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
andha45 |
styrman1: OK, isf bjuder nog arbetsgivaren på det och det blir endast förmånsvärdet som ändras. Isf är det som du säger, månadskostnaden stiger med 7,5 el 11% delat med 12 x skillnaden i pris, vilket över brytpunkten blir ca 400/månad om prisskillnaden är 40 000. |
andha45 |
xskatteavdrag = 200... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.