|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick tag på refillgummi (SWF) för drygt ett par år sedan, tror de gick loss på en dryg hundring för en tvåpack men originalbladen vill inte ge upp, torkar fortfarande OK utan ränder osv. Däremot börjar rutan bli lite blästrad tyvärr, bilen har rullat drygt 7000 mil. FP |
|
|
528:n, vilken sorts gummi/vinylputs menar du man ska smörja gumibladen med? Blir inte vindrutan kladdig av feta torkarblad?.. Jag har provat vaxa rutan ett tag, och visst blir det mindre gnissel o så...Men: bladen torkade rutan dåligt - det var fläckar på vindrutan liksom, antingen pga vaxet eller för lite friktion... BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
Är också intresserad av svaret till Sharifhans fråga.. så jag försöker väcka tråden igen. Smörja torkarbladen? Ha en fin.. T |
|
|
jag har också bytt till Biltemas grafitsmorda torkarblad, runt om, och är helnöjd med dem. Har kört i ett halvår med dem, inte så långt dock, kanske bara 800 mil men de är helt gnisselfria och glider ljudlöst över rutan. Lite jobbigt bara när man ska köra blad till en E39. Mina hade nämligen olika längd fram. Mät ALLA blad och köp rätt längd från början så slipper ni byta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.