|
|
|
|---|---|
|
Har polerade fälgkanter som är hemma polerade och ej skyddade med någon klarlack eller liknande. Till att börja med vill jag fräscha upp ytan, vad ska jag använda? Autosol och trassel kanske? Hur skyddar man sedan den polerade ytan, funkar vanlig klarlack eller kan man lägga på nåt vax? | |
bustorp |
Hur du fräschar upp beror ju lite på hur kass det är från början. En regel är att inte använda vassare medel än man behöver. Går det utan Autosol så använd inte det. Det finns speciellt medel för aluminium (minns inte namnet) som funkar bra. Vissa polermedel med fint slipmedel funkar också. Klarlack på är ju inte fel. Det skyddar bra men kolla med en lackerare eller fälgrepfirma vad för typ du ska använda. Det finns klarlacker som gulnar efter en tid och det ser inget vidare ut. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Jag använder Autosol och sedan Sonax flytande hårdvax, det fungerar mycket bra... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack för svaren. Får prova lite försiktigt. Det är bara på vissa små ställen som det ser fult ut. Jesperado, är dina fälgar olackade? |
|
|
Ja, lacken är avsvarvad och ytan är högglanspolerad... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
750iAL |
Jesperado: Mina z3M fälgar har kass lack..så kass att den börjat lossna när man tvättar dom o ngn svart grundfärg börjat komma fram..kan man polera bort detta o få en hög glans yta??? vem kan svarva av färgen åt mig..du?? MVH Jonaz i gbg |
|
Dom bör nog gå att rädda. Jag sysslar inte med sådant själv, men jag har tidigare tipsat om han som gjorde vid mina, så söker du på forumet kan du hitta numret. "Dala" kallas han och finns utanför Ystad. Annars finns det säkerligen någon närmare Göteborg som kan hjälpa dig med detta... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
750iAL |
Jesperado:Funkar det o blästra fälgarna själv o sedan lacka om dom med "spray färg" håller detta tror du.. pulverlack e ju så jäkla dyrt.. |
|
Med ett ordentligt förarbete och en bra tvåkomponentslack går det nog att få det bra, men som amatör är det svårt att få till det. Jag tror inte det behöver vara så väldigt dyrt att lämna bort jobbet till proffs... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.