|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 320ik -88 där förarstolen är sne. Då stolen för övrigt är i mycket bra skick vill jag inte byta ut den. Är det någon som har några tips på hur man kan åtgärda problemet samt vad det beror på?? Tack på förhand | |
| Leta rätt på en ny inredning på en skrot. Hade en 318 -89 en gång med sned förarstol. Hittade komplett inredning (framstolar, baksäte, dörrsidor, växelspaksknopp, golvmatta) från en 318 iS -89/90 som gått 8.000 mil för ungefär en tusenlapp. Bytte rubbet och fick en fräschare inredning. | |
|
Jag hade samma fenomen på min 320ik. När man justerar ryggstödet så är det två fästen, ett på varje sida, som ändrar läge. Gav mig inte in på att skruva sönder stolen och pilla, men gissar att det är ett kugghjul eller liknande som är utslitet. Eftersom min stol var från en -87 (blå) och min bil var en -88 (med grå inredning), så var det enklast att hitta en "ny" förarstol på skroten (med rätt färg). Kostade väl 200-300:- på Returbilen i Malmö. En tygstol tycker jag inte borde vara några problem att hitta. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Har för mig att det sitter en gasdämpare på vänster sida av förarstolen som kan ge detta fenomen med snett ryggstöd om den är sliten. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Kanske inte så aktuellt längre, men på min bil så var själva ryggstödet snett, då jag lossade bakstycket (sitter med två stjärnskruvar på undersidan) så såg jag att ett litet vinkeljärn på högra sidan gått av. Det är triangelformade plåtar som skjuts in i ryggstödet (det sitter lite gasdämpare m.m. på dessa) och de hålls fast med en större stjärnskruv i dessa vinkeljärn. Enkelt att själv tillverka ett nytt och fixera dit med ett par grova popnitar. Lycka till ! vänligen (men bestämt) stephew |
|
|
Den som söker skall finna. Detta länktips fanns i en annan tråd, och visar precis vad jag menar ! Länk vänligen (men bestämt) stephew |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.