|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag att mitt dimljus bak sitter på HÖGER sida... Hur har detta hänt? Är det bara att flytta själva glödlampan till vänster sida eller kan man ha dimljus på bägge sidor bak kanske? Blev lite fundersam... /M | |
|
323i och 325i brukar ha dubbla, övriga bara vänster. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Konstigt. Jag har ju en 316i Touring. Kanske har den dubbla och den ena har trasig lampa bara? /M |
|
|
Det har varierat lite med åren, ibland har bilar som är fabriksutrustade med främre dimljus även dubbla bak. Prova att byta lampa eller flytta lamphållaren om den saknas. Uppdatera gärna din profil med bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har haft några E30 genom åren... På 318i -89 finns bara ett. På vänster. På 325iXT-89 finns två. På 316i-90 finns två, dock bara lampa i vänster. På min 318i-89 finns inte ens lamphållare på höger sida. Jag är av den åsikten att man bara ska ha ETT dimljus. På vänstersida. Och absolut INTE använda det i onödan! Förväxlas mycket lätt av bromsljuset av med(mot-?)trafikanterna. Min teori: Troligen blev det billigare för BMW att bara lagerhålla en typ en bakljus. Alltså med lamphållare på bägge sidor, för alla marknader. Men det tog några år att komma på det... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.